Opslag optimaliseren MacBook Air 128 GB SSD

November 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
In mijn opslag balk zit 11 GB ruimte die wordt aangegeven als " Andere Gebruikers 11,58GB" wat kan dit zijn?
Vorige week een afgebroken migratie gehad van mijn windows PC. Na 5uur migreren van de benodigde 30 uur plots afgebroken.
Zou dat het kunnen zijn en hoe te verwijderen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan hier best voor eens langs gaan bij een erkende service dienst van Apple. Dit is van hieruit moeilijk te zeggen.
  • Dank Quinten. Jammer dat er op dit moment geen andere oplossing is. Ik overweeg nu om alles opnieuw te installeren , weet alleen niet hoe ik dat zou moeten doen. Ik heb de macbook nu 3 weken dus met een hernieuwde installatie verlies ik niet zoveel en kan de meeste bestanden eerst in de cloud zetten.
    Heeft iemand een tip hoe opnieuw te installeren?
  • timoshatimosha    Moderator
    Lees het onderstaande artikel voor een nieuwe installatie:

    https://www.appletips.nl/macos-sierra-clean-install/

    Een migratie van een Windows PC naar een Mac doet men beter niet over Wi-Fi. Over Wi-Fi kan dat een eeuwigheid duren en bij te veel interferentie stopt de migratie. Verbind de Windows PC en de MacBook met een Ethernetkabel en voer de migratie opnieuw uit. Als de migratie gelukt is zouden de restanten van de vorige mislukte migratie moeten verdwenen zijn.
  • Dank tipgevers Quinten en Timosha. Ik heb een totale backup terug gezet van voor de mislukte migratie. En mijn 15 GB van een andere gebruiker zijn nu weg.
    Inmiddels veel gelezen over clean install en een reserve install via USB bootable.
    veel wijzer geworden via deze appeltips
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.