Updaten naar macOS 10.12 Sierra of niet?

November 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Er zijn veel problemen met nieuw OS Sierra, ik vraag me af dat het moeite waarde is om vanuit El Capitan overgaan naar macOS? Is het niet verstandig om nog 2 maanden afwachten?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    Ik heb heel de Betafase van macOS Sierra meegemaakt en heb geen noemenswaardige bugs gevonden. Wel werden in Sierra oude regressiebugs opgelost. Mijn lijstje met bugs op de Apple Bug Reporter staat dus ook weer op nul.

    De meeste problemen met Sierra worden veroorzaakt door software en drivers van derden die nog niet zijn aangepast aan de nieuwe frameworks in Sierra. Sierra kan ook heel moeilijk doen met crapware die zich in het systeem heeft ingegraven.

    macOS Sierra kan in principe met 4 GB RAM werken. Soms blijkt 4 GB te weinig, zeker als men Siri gebruikt. Upgraden naar 8 GB RAM lost het probleem op. Alle Macs die compatibel zijn met Sierra kan men upgraden naar 8 GB RAM of meer.

    Ondertussen is ook al macOS Sierra 10.2 Beta 2 beschikbaar en ook die versie draait hier zonder de minste problemen. Ik denk dus dat er binnen nu en twee maanden nog heel weinig zal veranderen.
  • erg bedankt voor je reactie,
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    En er is nog iets. Er staat op dit forum een EtreCheck log waaruit blijkt dat er illegaal Adobe software werd geïnstalleerd. En juist die Adobe software crasht constant onder Sierra.

    En niet onbelangrijk: Sierra draait ook perfect op oudere Macs. Hier is dat dan bv. op een iMac 27" Late 2009 (Quad Core i5 - 16 GB) en een MacBook Pro 13" Late 2011 (8 GB).

    Succes verder. :)
Log In of Registreer om te reageren.