Externe harde schijf geeft foutmelding na verwijderen

November 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb een WD externe harde schijf via een hub op mijn Macbook aangesloten. Na het veilig verwijderen door in Finder op het icoontje te klikken krijg ik de melding dat mijn schijf niet veilig veriwijderd is of iets dergelijks. Hoe is dit op te lossen?

Reacties

  • Dit overkomt mij ook regelmatig. Ik volg even.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Is je harde schijf na het veilig verwijderen van het bureaublad of uit de zijbalk in Finder verdwenen?
  • De harde schijf verwijder ik in Finder door op het icoontje te klikken. Hij is dan ook van het bureaublad verwijderd.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    @Textra

    WD (Western Digital) externe HDD hebben de vervelende neiging om eigen kext (drivers) te gebruiken.

    Als dat bij jou het geval is dan is dat de reden van het probleem. Voor externe HDD zijn nooit eigen kext noodzakelijk. Alle benodigde kext zijn ingebouwd in macOS.
  • November 2016 aangepast
    Helaas begrijp ik niet wat je zegt. Hoe kan ik dat dan oplossen met die kext? Is het misschien te adviseren nieuwe software te downoaden volgens http:/support.wdc.com/downloads.aspx?p=157&lang=en
  • timoshatimosha    Moderator
    Voor een externe USB, FireWire of Thunderbolt HDD heb je helemaal geen drivers (kext = kernel extensies) nodig. macOS heeft alle benodigde drivers/software aan boord.
  • De vraag blijft: hoe los ik mijn probleem op?
  • Als ik de eerste vraag goed lees: je klikt alleen maar op het icoontje van de externe hd en dat lijkt mij niet compleet.
    Schuif het symbool naar de prullenbak OF druk op Apple en E OF via de rechter muisknop en dan 'verwijder'
  • En laat 'm eens inspecteren door schij-EHBO
  • Door de veelvuldige melding van het niet juist verwijderen van de schijf gaf EHBO de melding dat de schijf niet hersteld kon worden. Vervolgens heb ik in CleanMyMac onderhoud uitgevoerd op de externe schijf en vervolgens weer EHBO. Dat laatste lukt nu weer wel. Ondanks het feit dat ik de harde schijf vanmorgen via mijn Bureaublad verwijderd had, kreeg ik toch weer dezelfde melding. De disk had ik gekoppeld via de hub. Ik ben al teruggegaan naar de leverancier van de hub, maar die kon geen vreemde dingen ontdekken. Zelf denk ik dat het probleem zich alleen voordoet als ik deze schijf in combinatie met de hub gebruik. Bij een andere harde schijf of usb stick doet zich het probleem waarschijnlijk niet voor. Ik heb dat echter nog te weinig getest om van mijn redenering zeker te zijn.
  • Hiopende heb ik mij probleem opgelost door in Systeemvoorkeuren de Energiestand aan te passen.

  • Aanpassing van de Energiestand in Systeemvoorkeuren heeft geholpen. Mijn probleem is opgeloste
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zetten we er een slotje op.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.