Teveel geheugen gebruik + leeg aktiviteitenapp scherm

November 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Iemand enig idee, ontrent mijn probleem op iMac late 2015, MacOS SIera 10.1.21, met Retiascherm 27, Ram geheugen 32 gb.
Sinds de laatste update krijg ik veelvuldig de strandbal te zien, voordien was dit nooit. Mijn geheugenverbruik geeft CleanmyMAC 3 aan is 24 gb, terwijl er niets op de Mac draait, en er ook geen time-backups worden gemaakt.
Heb proberen te kijken via activiteitenapp, naar mijn geheugen verbruik. Echter buiten lege kaders is er niets te zien in vakjes CPU - Geheugen - Energie - Schijf - Network. Of dit voor de update ook was weet ik niet, er nog nooit naar omgekeken, was niet nodig.
Kan iemand me een suggestie doen om dit op te lossen?
bij voorbaat dank.

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Er zijn veel apps die boosdoener zijn voor het geheugen. Chrome van Google is daar een mooi voorbeeld van, maar ook slack.
  • Staat geen Chrome op mijn Mac. Heb na enkele opstart toch gegevens in mijn aktiviteitenapp gekregen. Som hier enkele hoge gebruikcijfers geheugen:
    firefox 332 mb, assistand service 107,6 mb, dock 100 mb, finder 406,5 mb, mds stores 122 mb, window server 268 mb, software updated 140 mb, iconserviceagent 215,6 mb en als grote uitschieter kernel 1,7 gb.
    Is vooral dit laatste wel normaal. Heb nu gewoon zonder iets in werking nog steeds maar 20 gb geheugen vrij van de 32 gb. fysiek geheugen. Is 7,67 gb in gebruik (waarvan wired 2,18 gb en programmma's 5,44 gb) en bestanden in cache 6,24 gb.
    Kan je ook even verklaren wat je met slack bedoeld.
Log In of Registreer om te reageren.