Trillen bij meldingen werkt niet

November 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb een iPhone7 Plus, waar ik de homeknop kan voelen. daar leid ik uit af dat de taptic engine werkt maar ik krijg geen trilfunctie bij telefoon sms of app trilling. ben al zo'n beetje door alle schermen gegaan zonder resultaat. Ook bij instelling "Horen en voelen" onder Trillen voel ik niets. Ook bij "Maak nieuwe trilling" kan ik wel instellen, maar voelen niets. Waar zou dat aan kunnen liggen? Word de homeknop tril engine ook gebruikt voor trillen bij andere functionaliteit?

Reacties

  • JMRJMR
    November 2016 aangepast
    Bij "horen en voelen" gans onderaan -Voelbare systeemsignalen- aanzetten?
    Voel je niets als je in deze instelling de geluiden en trillingspatronen van de verschillende functies uitprobeert,(mail, beltoon, Sms-toon...)
  • Dank je maar de schakelaar stond aan dat was het dus niet, ik had ook Apple gebeld en die zeiden dat ik fabrieksinstellingen herstellen moest gebruiken. Dat heb ik gedaan en het werkte weer. echter naderhand zag ik dat onder "Toegankelijkheid" het schakelaartje "Trillen" stond en toen ik die uitzette had ik hetzelfde effect (het alleen trillen van de homeknop) als voor herstellen weer. Echter nu kon ik het weer aanzetten en alles werkte (trilde) weer. (Tip voor de Apple helpdesk...). Dus, als dat schakelaartje uitstaat trilt alleen en uitsluitend de homeknop. (foutje van Apple?) Beter was geweest als Apple de melding geeft bij Trillen dat ook even bij Toegankelijkheid moet worden gekeken want via toegankelijk uitschakelen van schakelaartje heeft invloed op "normale" tril toegang.

    Allen bedankt,
    Chris
  • Inderdaad een beetje verwarrend dat die Trilknop bij toegankelijkheid zit, zelf nog niet opgemerkt!
    Dank u voor de feedback.
Log In of Registreer om te reageren.