Problemen met Hotmail en sommige sites

November 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb max OSX 10.5.8 en Safari 5.0.6
Sinds enige tijd heb ik problemen met hotmail, de mailbox opent wel maar zodra je dan een commando geeft (al is het een mailtje openen of zoeken) dat slaat de boel vast. Alleen maar de zandloper en er zit dan niets anders op dan safari geforceerd te stoppen.
Vandaag heb ik ook problemen om op de ING in te loggen. Op mijn ipad lukt dat wel, maar op mijn imac blijft het hangen zodra je het website-adres hebt ingetypt (https:/ing.nl)
Ik heb de imac al schoongemaakt met Cleanmymac, geschiedenis gewist, caches verwijderd etc. Maar zonder resultaat.
Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Safari 5.0.6 is totaal verouderd. Sommige websites zullen niet meer werken met deze versie van Safari.

    Geef nog even aan welke Mac je gebruikt. Eventueel is nog een update naar een nieuwere OS X versie mogelijk.
  • Hi Timosha,
    bedankt voor je reactie. Ik gebruik een imac
    Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac6,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2.16 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 4 MB
    Geheugen: 2 GB
    Bussnelheid: 667 MHz
    Opstart-ROM-versie: IM61.0093.B07
    SMC-versie (systeem): 1.10f3
    Serienummer (systeem): W86463S7VGN
    Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-0017F2C53692

    groet Wiki
  • timoshatimosha    Moderator
    Dat is een iMac 24" - 2006/2007 en die kan je nog updaten naar OS X 10.7.5 Lion (zie bijlagen).

  • Thanks Timosha.
    Ik zie alleen de bijlagen niet.
    Zouden de problemen over moeten zijn na die update? Of wordt het geheel gewoon te oud?
  • timoshatimosha    Moderator
    Met OS X 10.7.5 Lion ga je in ieder geval minder problemen hebben dan met OS X Leopard. Ik gebruik naar tevredenheid OS X Lion op een Mac Mini Server uit 2007.
Log In of Registreer om te reageren.