Mail crasht na upgrade naar Sierra

Nadat ik Sierra 10.12.1 had geïnstalleerd werkt Mail niet meer op mijn iMac (21,5 inch retina late 2015, 3,1 GHz i5, 16GB) . Dat wil zeggen nadat ik Mail open crasht het direct.

Als ik onder systeemvoorkeuren/internetaccounts de twee ingeschakelde accounts uitschakel kan ik Mail wel openen zonder crashen maar ik zie natuurlijk geen inbox en kan geen mail binnenhalen en versturen. Blijkbaar zit er met de accounts iets mis, maar daar heb ik voor de upgrade naar Sierra niets aangewijzigd. Sterker nog, heb nog nooit een issue gehad met El Capitan met dezelfde settings.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit verholpen krijg. Ben wel redelijk hopeloos aangezien ik mijn Mac zowel zakelijk als privé gebruik...

Wie kan me uit de brand helpen? Bedankt alvast! :)

Reacties

  • Een idee om beide account te verwijderen, Mac opnieuw opstarten en daarna de accounts weer invoeren?
  • Dat lijkt me de moeite waard om te proberen.

    Heb je enig idee of ik mijn mail dan niet kwijt ben? Ik kan de recent mails nergens op de schijf terugvinden voor een kopie.
  • Dat staat toch allemaal in de Cloud? Mocht je nog een device hebben dan kan je dat controleren, wel met hetzelfde AppleID. Maar ik weet haast zeker dat dit geen problemen gaat geven.
  • Nee, heb niets in de cloud staan. Haal alle mail gewoon binnen en off-line is het ook beschikbaar. Enig idee waar ik mijn mails kan vinden om te back-uppen?

    Bedankt!
  • Google even, maar ik weet haast zeker dat de mail ook op de Apple-servers staan opgeslagen. Succes!
  • timoshatimosha    Moderator
    Mail kan je vinden in:

    ~/Library/Mail/V4
  • November 2016 aangepast
    Bedankt allemaal!

    Inmiddels iets verder, maar nog niet opgelost.

    Heb accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt. Probleem bleef bestaan. Apple Support maar gebeld en probleem laten zien via schermovername. Harddisk op fouten gecheckt, verschillende nieuwe accounts aangemaakt, opgestart in safe modus: niets leverde wat op. Toen een nieuw user-account voor de Mac aangemaakt en daar blijkt het wel goed te gaan met Mail. Apple support is spoor ook bijster, Sierra opnieuw installeren levert waarschijnlijk niets op, dan maar alles overzetten van oude naar nieuwe account....

    Vind deze oplossing niet heel elegant, kost veel tijd om alles via USB over te zetten, kans op fouten/verlies data en alle instellingen weg.

    Heeft iemand nog een andere ingeving? Worden dit soort issues normaal gesproken via OS updates verholpen of is dit sowieso valse hoop?

Log In of Registreer om te reageren.