Numerieke toetsenbord na update niet bruikbaar

Helaas is na de update naar Sierra, de functie van het numerieke toetsenbord niet bruikbaar.
Wel de * / = + -. Shift en de toets boven de 7 indrukken helpt niet.
Wie weet raad?
Gr. Andreas

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan best in Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Invoerbronnen het toetsenbord eens opnieuw toevoegen. Ook door Toon invoerscherm in menubalk aan te vinken en vervolgens te kiezen voor Toon Toetsenbordweergave in menubalk kan je de toetsen bekijken.
  • Hoi Quinten,
    bij invoerbronnen gekeken, hier staat een toetsenbord zonder numeriek :( .
    Geen mogelijkheid om toetsenbord toe te voegen. Toetsenbord weergave, met numeriek, maar dit werkt ook niet helaas....
    Wat nu?
    Bedankt voor je reactie!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Gaat dit over een officieel Apple toetsenbord? Heb je ook nog een ander toetsenbord beschikbaar die je even kan aansluiten. Als Sierra deze ook niet herkent, zullen we hier op verder gaan. En anders dien je naar een hersteldienst te gaan.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2016 aangepast
    Systeemvoorkeuren ▸ Toetsenbord ▸ Invoerbronnen
    Die functie is alleen om de taal/layout in te stellen. Ik gebruik een origineel Apple QWERTZ bedraad toetsenbord met numeriek toetsenbord (zie bijlage). Het numerieke toetsenbord werkt wel met macOS 10.12 Sierra.


    Kijk eens na met de Keyboard Viewer of de numerieke toetsen reageren (zie bijlage). En lees het onderstaande artikel:

    http://osxdaily.com/2014/12/01/number-keys-not-working-mac-keyboard-fix/
  • beste heb het ook gehad en het probleem is ,
    Ga naar instellingen dan toegankelijkheid dan dan muis en trackpad dan moet je zien of Actieveer muistoetsen aan gevinkt is zo ja vind die dan uit en het is opgelost !
    wel een origineel apple toetsenbord een andere weet ik niet of het gaat,(heb ik niet)
    grts Alex
  • timoshatimosha    Moderator
    Ga naar instellingen dan toegankelijkheid dan dan muis en trackpad dan moet je zien of Actieveer muistoetsen aan gevinkt is zo ja vind die dan uit en het is opgelost !
    Dat staat ook in het artikel dat ik in mijn vorig bericht aangehaald heb.
  • Hoi Timosha & Alexcz,
    Heb een origineel bedraad toetsenbord en een bedrade (Logitech)muis.
    Bij trackpad gekeken , geen optie om aan te vinken, evenals bij muis.
    Ook op de Keybord nieuwer reageert het numeriek deel niet helaas.
    Bedankt voor jullie reactie!
    Hopelijk weet iemand anders nog iets??
    Andreas
Log In of Registreer om te reageren.