iPhone 5 (IOS7) gebruiken als hotspot voor Macbook Air

November 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Beste Geniusleden,

Ik heb sinds kort een macbook air aangeschaft. Ik gebruik deze ook bij klanten en heb niet altijd een hotspot van de plaatselijke beheerder ter beschikking.

Nu heeft men er mij op gewezen dat ik alsook mijn iphone als hotspot kan gebruiken.

Ik heb dit dan ook geprobeerd om beide toestellen met elkaar te verbinden via bluetooth. Het koppelen en de melding van code is geen probleem. Daarna druk via mijn iphone op Marcbook Air van ... en dan geeft hij de foutboodschap " 'macbook air van .... ' wordt niet ondersteund. " mijn enigste optie is dan nog om vergeet apparaat aan te klikken.

Weet er iemand wat ik verkeerd doe of hoe ik dit kan verhelpen? Alvast bedankt!


Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    In principe moet het wel werken, je kan ook je iphone koppelen met behulp van de usb-kabel en zo de hotspot gebruiken.
  • Ik blijf steeds dezelfde fout krijgen .. zelfs als ik deze koppel met usb. Itunes en dergelijke is geen probleem .. zou het een instelling in mijn macbook kunnen zijn? De toestellen vinden elkaar en dan vraagt de mac de code op de iphone in te geven maar de iphone vraag er nooit naar en geeft dan de foutboodschap zoals voorheen vermeld.
  • Sorry voor de late reactie .. het is mij uiteindelijk gelukt mijn Macbook en Iphone via Bluetooth te connecten en als hotspot te gebruiken. Het duurt soms wel lang voordat ze elkaar effectief gevonden hebben. Heeft er iemand tips?
  • Beste Wesley,

    Als je het probleem bedoeld dat je macbook air geen bluetooth verbinding krijgt met je iphone, kan je het volgende doen.

    Eerst zet je op je iphone de hotspot aan, dan pas je macbook air en iphone via bluetooth koppelen. nu moet het werken.

    Bij mij was dit de oplossing.
Log In of Registreer om te reageren.