Kan Garmin de trainingsresultaten van Apple Watch beïnvloeden?

Ik gebruik al anderhalf jaar mijn Apple Watch bij het racefietsen. Deze gaf altijd keurig tijd, snelheid en afstand goed aan (met een hele kleine marge). Sinds kort gebruik ik naast mijn Apple Watch ook een Garmin (Edge 820). Sinds ik ze samen gebruik, geeft mijn Apple Watch nog wel de juiste bewegingstijd aan maar een heel andere (veel kleinere) afstand en dus ook gemiddelde snelheid. Iemand dezelfde ervaring? Zou sprake kunnen zijn van stralingsstoring?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Storing lijkt me sterk, maar je hebt nu wel iets te vergelijken. Is het verschil groot? Je kan altijd de watch opnieuw kalibreren: https://www.appletips.nl/stappen-apple-watch-kalibreren/
  • thanks Wesley,
    Het verschil is erg groot: ik fiets ca. 80 km en Apple geeft aan 31 km;-).
    Deze week fietste ik op mijn gewone stadsfiets en gebruikte de Apple Watch fiets-modus en toen registreerde hij wel de goede afstand. Ook tijdens het hardlopen registreert hij goed?? Denk dus dat het echt iets te maken heeft met de combi Garmin/Apple
  • WesleyWesley    Beheerder
    Hmmm daar lijkt het dan inderdaad op, gebruikt de Garmin ook gegevens van je iPhone?
  • Garmin heeft een app op mijn iPhone, de Garmin-Connect maar die maakt pas na de fietsrit via bluetooth contact om gegevens te synchroniseren...
  • WesleyWesley    Beheerder
    Hmmm vreemd, zeker omdat je aangeeft dat zonder de garmin wel perfect werkt. Lijken ze elkaar toch te dwarsbomen
  • Yep, Dank voor het meedenken lig Wesley

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.