Siri werkt niet

Op mijn iMac late 2015 met macOS Sierra staat ook Siri, maar als ik dat aanzet, komt rechtsboven een venstertje met "waarmee kan ik je van dienst zijn"? en "ga je gang ik luister" met een dun wit streepje onder de tekst. Hij hoort me echter niet en geeft dus geen antwoord.
Als ik een mail dicteer hoort de Mac me wel; ik heb de instellingen in Voorkeuren goed staan.
Zijn er meer mensen die deze klacht hebben?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    November 2016 aangepast
    Op de Mac praat Siri niet, zie je wel tekst?
  • Hier iMac late 2013, macOS Sierra met pratende Siri...
  • WesleyWesley    Beheerder
    November 2016 aangepast
    Klopt, gesproken feedback stond hier uit.  ▸ Systeemvoorkeuren ▸ Siri
  • Wesley, Dank voor je reactie; ik heb een screenshot bijgevoegd.
    Siri geeft alleen een overzicht van mogelijke vragen, maar nooit een antwoord.
    gesproken feedback staat aan. Telkens [als mijn vrouw even weg is] zit ik tegen de Mac te kletsen, maar zonder resultaat.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al via Systeemvoorkeuren ▸ Siri hem herstart?
    ook via terminal kan je volgende regel invoeren om Siri verplicht te herstarten, deze zit namelijk gebonden aan je Notificatie centrum. launchctl load /System/Library/LaunchAgents/com.apple.notificationcenterui.plist && killall NotificationCenter
  • WesleyWesley    Beheerder
    Welke toegankelijkheidsopties heb je geactiveerd? Volgens mij heb he het contrast of belijning sowieso aangepast. Nog andere dingen? Misschien dat daar iets mis gaat.
  • Bij toegankelijkheid staat: "schakel audio-uitvoer uit tijdens dicteren" aan; heb ik nu uitgezet
    killall Notification center van Quinten heb ik in Terminal uitgevoerd... helpt niet
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leonard, een korte vraag, staat jouw Niet Storen functie in de notificatie centrum uit? Heb je externe toestellen aan je computer hangen die het geluid zouden opvangen, maar zelf niet meer voort zenden?
  • Bedankt Quinten,
    Heb even moeten zoeken, maar je bedoelde het berichtencentrum; NIET STOREN stond inderdaad uit ; Siri hoorde me echter pas nadat ik de usb-ontvanger van mijn Metis wireless headset had losgetrokken!!
    Kan maar beter een bluetooth headset voor m'n verjaardag vragen.
    Ik ben helemaal blij, dankbaar en tevreden en je kunt deze discussie sluiten!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.