Internet verbinding valt weg op MacBook Pro?

June 2016 aangepast in Airport en netwerken
Op mijn Macbookpro valt iedere keer de internet verbinding weg , dat heb ik niet met de IPhone en ook niet met de IPad wat is er aan de hand ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me vertellen welke MBP het is (jaar + besturingssysteem) en welke type router je hebt. Heb je al geprobeerd trouwens je router eens te herstarten, het kan trouwens dat je MBP een dubbel ip adres heeft samen met een ander toestel in je netwerk, waardoor je plots geen internet hebt.
  • Ik heb - eigenlijk al een hele tijd - hetzelfde probleem als RonaldJan.
    MBP 15" retina (late 2013), inmiddels Sierra 10.12.1, modem UBEE EVW3200, op LAN4 poort een Airport Extreme aangesloten, speciaal voor WIFI (had het probleem ook al voor die tijd met de WIFI van de UBEE). Probleem doet zit op beide banden voor.
    WIFI op modem is uitgeschakeld. Op dit moment de MBP een vast IP adres toegekend. Maakt niets uit. Internet valt regelmatig weg. Wifi verbinding blijft bestaan. Verbreken en opnieuw verbinden van WIFI lost het probleem weer (tijdelijk) op.
    Zeer irritant, bijna een reden om de MBP de deur uit te doen.
    De bedrade verbindingen werken zonder problemen. Geen provider probleem dus lijkt me.
    Wie heeft een suggestie?
  • Ik heb - eigenlijk al een hele tijd - hetzelfde probleem als RonaldJan.
    MBP 15" retina (late 2013), inmiddels Sierra 10.12.1, modem UBEE EVW3200, op LAN4 poort een Airport Extreme aangesloten, speciaal voor WIFI (had het probleem ook al voor die tijd met de WIFI van de UBEE). Probleem doet zit op beide banden voor.
    WIFI op modem is uitgeschakeld. Op dit moment de MBP een vast IP adres toegekend. Maakt niets uit. Internet valt regelmatig weg. Wifi verbinding blijft bestaan. Verbreken en opnieuw verbinden van WIFI lost het probleem weer (tijdelijk) op.
    Zeer irritant, bijna een reden om de MBP de deur uit te doen.
    De bedrade verbindingen werken zonder problemen. Geen provider probleem dus lijkt me.
    Wie heeft een suggestie?
Log In of Registreer om te reageren.