Airport Extreme/Time Capsule hetzelfde als iCloud?

October 2016 aangepast in Airport en netwerken
Krijg al enige tijd een melding dat mijn iCloud vol is. Kan ik deze natuuflijk vergroten, maar het liefst zou ik in huis een eigen omgeving creëren die op dezelfde manier werkt. Nu dacht ik aan een externe schijf te koppelen aan mijn AirPort extreme (4th generatie) of mij AirPort extreme te vervangen voor een nieuwe met interne opslag. Maar werkt dit hetzelfde als de Cloud?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Maar werkt dit hetzelfde als de Cloud?
    Om een lang verhaal kort te maken: nee een Airport Extreme cq. Time Capsule werkt niet hetzelfde als iCloud. In ieder geval kan je met zo'n constructie geen data synchroniseren.

    PS:
    Ik heb de titel van het topic aangepast.
  • Ik zie het, dank je wel. Hoe zou ik dit dan het best kunnen benaderen. Ik neem aan dat alles wel bereikbaar is , maar het probleem zit in het synchroniseren?
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan een Airport Extreme/Time Capsule gebruiken als een soort van NAS of netwerk HDD. Maar synchroniseren van data tussen verschillende toestellen is niet mogelijk. Backups maken van iOS toestellen is ook niet mogelijk.

    iCloud is veel meer dan alleen maar een opslagdienst zoals DropBox enz...
  • Wat zou jij dan aanraden?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb iCloud synchronisatie absoluut nodig en gebruik 50 GB opslag. Die "investering" van 99 Eurocent per maand zal ik wel overleven. Dan rook ik elke maand maar één (1) sigaret minder.

  • Haha, ik rook niet

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.