Hoe op iPad foto's op titel sorteren in de nieuwste iPhoto versie??

MdHMdH
November 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Tot ik de nieuwste versie van iPhoto heb gedownload, kwamen de foto in Iphoto en in de gewone foto app op mijn Ipad gewoon in alfabetische volgorde. Uiteraard na aanvinken "sorteer op titel" op m'n iMac in Iphoto. In de nieuwste versie lukt dit totaal niet meer en komt alles gesorteerd op datum van de opname op de Ipad. Ook al vink ik op 3 plaatsen (via het menu op de iMac) het vinkje sorteren op titel aan. Op de iMac staan ze wel op titel gesorteerd weergegeven. Hoe kan ik ze op de Ipad ook op titel volgorde krijgen?? Doe ik iets fout of is dit een bug in de Apple programmatuur?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Je hebt inderdaad geen mogelijkheid om de weergave van foto's aan te passen op de iPad. Deze worden automatisch gegenereerd, waarschijnlijk op datum (bij dezelfde datum en tijd wordt het gesynchroniseerd op alfabetische volgorde)
  • Wesley, dank voor je reactie. Jammer, slecht van Apple. Voorheen kom dit wel op de iPad (via iPhoto op de PC aanvinken op titel sorteren), hopelijk wordt het als een gemis gezien en wordt het gerepareerd in een volgende update, want niet kunnen sorteren op titel is bijzonder hinderlijk!!
  • Ik heb hetzelfde/ander probleem. Mijn foto's staan op de iPad in albums en perfect op volgorde van titel. Op mijn iPhone staan in gebeurtenissen en op volgorde van datum van invoer. Nav de reactie van Wesley begrijp ik dat hier niets aan te doen is. Toch wel raar dat ze het wel en niet voor elkaar krijgen. Lijkt wel of het toch een instelling is(gezien mijn iPad).
  • Bij mij ziet iTunes de foto's niet meer.... Geeft wel alle aangemaakte mappen en albums aan maar geen foto's... Terwijl ze wel in iPhoto te zien zijn... Ieman een idee of tip?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Misschien kunnen jullie op de iPad bij instellingen - Foto's en camera - de optie 'Vat foto's samen' deactiveren. Misschien dat ie ze dan wel op titel toont.
  • Wesley, helaas, je tip over "vat foto's samen deactiveren" werkt niet. Heb ej nog meer tips?
    Paco, heb je enig idee hoe ik het goed zou kunnen krijgen? Mijn gebeurtenissen staan wel keurig op alfabetische volgorde, maar m'n foto's zelf totaal niet (wat een bende). Toch erg vreemd dat het bij 2 gebruikers op 2 manieren is, terwijl het vroeger bij mij perfect ging.
    Of heeft iemand anders een idee??
  • Heb inmiddels de foto's gewist en opnieuw gesynchroniseerd (met vonkjes op sorteren op title), maar helaas ................ foto's worden NIET op titel weergegeven, maar op tijdstip waarop ze zijn gemaakt. Wie weet raad???
  • October 2014 aangepast
    Wanneer je in iPhoto op je Mac je foto's in albums zet, kun je handmatig een titel geven. Ook bepaal je handmatig de volgorde van de verschillende albums. Wanneer je vervolgens deze albums via itunes met me ipad synchroniseert staan -ook in ios8- alles op je ipad in dezelfde volgorde als op je Mac. Wel even een klusje om de albums aan te maken, maar het werkt perfect.
  • Ik heb het volgende probleem bij het synchroniseren. Ik had mijn gebeurtenissen altijd in tijdsvolgorde staan op mijn iPad. Nu ik iOS8 op mijn iPad heb is de tijdsvolgorde verdwenen, alles staat door elkaar. Is dit ook een bekend probleem?
  • Hier de manier om dit te doen. Het werkte voor mij. Indien niet teveel foto's dan is het niet veel handwerk.
    http://www.wikihow.com/Rearrange-Photos-in-an-iPad-Photo-Album
  • Hi Wesley
    Ik reageer op je bericht van Nov 13

    Werkt perfekt.
    Thx.

    Had me al dood geergerd.
  • Is er nog steeds geen echte oplossing voor het volgorde-probleem van naar de iPad gesynchroniseerde foto's? Zoals hierboven terecht gesteld, ordent de iPad ze via iTunes automatisch chronologisch ipv op naam. Ik heb nu de wikihow-oplossing toegepast en op de iPad voor iedere fotoserie (vakantie) een nieuwe map aangemaakt waarbinnen ik de foto's zelf in de door mij gewenste volgorde kan verslepen. Een bijkomend probleem daarbij is wel dat ik de originele, via iTunes geimporteerde map op de iPad niet kan deleten omdat anders ook de foto's uit de door mijzelf aangemaakte map verdwenen zijn.... Dientengevolge heb ik nu dus verschillende dubbele mappen op de iPad. Weet iemand daar nog een oplossing voor? Wat een gedoe....
  • Beste Jan64
    ooo wat fijn, er is nog iemand die dit probleem heeft! Ik dacht dat ik de enige was en heb via een discussie hier, (Volgorde foto's op iPad na synchronisatie via iTunes alleen op datum, hoe makkelijk eigen volgorde?) geen duidelijk antwoord, laat staan een oplossing gekregen.
    ik kan je dus niet helpen....
  • ik heb het volgende probleem.
    als ik via itunes foto's naar de ipad oplaad komen die netjes in allemaal mapjes te staan.
    Alleen is de tekst er onder bijv. Amsterdam Fran 671 van mijn mac. terwijl er eigenlijk moet staan. Amsterdam Frank 2014-2016.
    Heb totaal niets aan de info 671 van mijn mac.
    Apple doe er wat aan
  • QuintenQuinten    Moderator
    @frankf Log even uit in iCloud (verwijder foto's van toestel, bewaar in de cloud) en opnieuw in. Doe dit op beide toestellen.
  • October 2016 aangepast
    Quinten,
    uitgelogd op Ipad en op Imac. alle foto's gewist en er opnieuw weer opgezet.
    en ICloud op beide apparaten weer aangezet. Zo begreep ik het, maar echter zonder resultaat info onder foto's blijft het zelfde.
    zal je wel niet helemaal begrepen hebben maar dat ligt dan aan mij.
    iPad is voorzien van iOS 10
    bedankt frank
    Zie bijlage
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je bedoeld dat de album titel er niet helemaal op staat? Dat is normaal.
  • October 2016 aangepast
    ja maar het gekke is op een ipad met ios9 en voor heen op deze ipad staat en stond het wel goed.
    zie maar de bijlage van een andere ipad. Daar staat de tekst goed en er staat niet bij dat het van de mac komt. Beide ipad's worden geladen met de zelfde foto's en van de zelfde imac.
    Bij de ene ipad tekst wel goed en bij de andere staat de teks en niet helemaal op,
    en dat het van de imac komt is ook niet nodig vind ik.
    zie maar het verschil tussen deze bijlage en die andere. het verschil in ipad is alleen dat de een werkt op ios 9 en de andere waar dus op staat van de mac op ios10 werkt
    Groetjes frank en vast bedankt
  • JMRJMR
    October 2016 aangepast
    @frankf, thumbnails groter maken..?
  • Bedankt jmr.
    Maar met Apple werken lukt me aardig maar ik zou niet weten waar en hoe dit is of moet.
    Zou je me uitleg kunnen geven.
    Heel veel lukt me maar dit zou ik echt niet weten
    Hoor graag van je en vast bedankt
    Groetjes frank
  • Op de Mac lukt dit in Foto's met het schuifje linksboven, dan rekt de tekst mee uit met de grootte van de thumbnail, maar op de iPad vind ik niet meteen een dergelijke functie...
  • October 2016 aangepast
    Jmr,
    Bedankt ga e.e.a. Uitzoeken.
    Groetjes frank

    Helaas ook dit werkt niet alles blijft op de ipad het elfde.
Log In of Registreer om te reageren.