PDF bestanden uit Safari openen niet standaard met 'Open met iBooks' maar met een ander programma

October 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Dag,

Laatst heb ik tijdens het openen van een .pdf bestand in safari links de optie 'Open met...' links in het scherm de app OneNote gekozen omdat betreffende .pdf om welke reden dan ook niet in iBooks opende via 'Open met iBooks' rechts in het scherm.
Sindsdien staat rechts in het scherm niet meer standaard 'open met iBooks' meer maar 'open met OneNote'. Links is via 'Open met...' wel nog 'kopieer naar iBooks' te kiezen en dan worden .pdf bestanden wel in iBooks geopend. Echter ik zou graag rechts de optie weer standaard naar 'Open met iBooks' willen hebben.

Ik heb al herstel iPad gedaan, maar zonder resultaat, een een reservekopie heb ik wel maar die dateert niet van voordat het euvel zich voordeed dus reservekopie terugzetten is geen optie. Wel opmerkelijk is, dat als ik OneNote verwijder van de iPad de optie rechts in safari bij het openen van .pdf bestanden WEL weer standaard op 'Open met iBooks' staat. Echter zodra OneNote weer geïnstalleerd wordt, gaat het openen van .pdf bestanden rechts weer standaard naar 'Open met OneNote'.
Microsoft geeft niet thuis en geeft aan dat het aan de instellingen van Apple ligt. Apple geeft geen support meer omdat de iPad buiten de supporttermijn valt.

Kunt u mij helpen om .pdf bestanden uit safari weer standaard met 'Open met iBooks' te laten openen? Uw reactie zie ik graag tegemoet!

Vriendelijke groet,
Isabel

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    iOS stelt het meest/laatst gebruikte app voor uit het segment van de ondersteunende apps. Als je op meer klikt kan je een andere app kiezen en kan je de volgorde gaan bepalen.
  • Dag Quinten,
    Dat heb ik dus al meerdere keren geprobeerd. Als ik op meer klik en dan iBooks kies, opent het bestand wel in iBooks. Maar een volgende keer staat rechts openen met wel nog steeds met OneNote. Ik kan geen volgorde aanpassen of standaard openen met kiezen.
    Nog andere opties?
    Groet,Isabel
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hij zal app voorstellen waarmee je het laatste hebt geïmporteerd. Anderzijds kan je die ook van OneNote verbergen.
  • Dag Quinten,
    Als ik op meer klik, krijg ik activiteiten. Hieronder staat bij mij alleen 'opslaan in dropbox' en 'save to tresorit' deze kun je inderdaad van volgorde wisselen en weergeven of verbergen. Maar iBooks en OneNote staan hier (bij activiteiten) niet erbij.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is vreemd.

    Eerst en vooral screenshots kan je maken op een iDevice door middel van home en sluimerknop, tegelijkertijd kort in te inhouden, dat is iets gemakkelijker.


    Dit zijn stappen die je kan ondernemen.
    - Sluit alle openstaande applicaties op je iPad.
    - Herstart de iPad door de sluimer- en de homeknop in te houden tot het apple logo verschijnt.
    - (indien je kan) Verwijder iBooks en OneNote van de toestellen en herinstalleer deze.
    - Download een andere pdf even, het kan ook aan de structuur van de pdf. Bijvoorbeeld deze.
  • Dag Quinten,
    Als ik iBooks verwijder, ben ik dan niet de boeken die ik op de iPad heb staan kwijt? Bij OneNote is dit niet het geval dat weet ik. Als ik OneNote verwijder, dan opent hij wel met iBooks. Andere pdf's heb ik nu ook al geprobeerd. Maar het blijft open met OneNote.
    Als ik geen data verlies, wil ik het wel eens proberen.
    Groet!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als dit boeken zijn die gesynchroniseerd zijn met je computer en iCloud niet. Alle lokale pdf's helaas wel.
Log In of Registreer om te reageren.