Het verdwijnen van tekst bij het extraheren in Automator

Ik ontvang regelmatig pdf files die ik moet vertalen... Dus probeer ik de tekst met Automator te extraheren. Nu komt het : dit lukt, maar als de file met de uitvoer op mijn bureaublad staat, zie ik de tekst in de tumbnail en een paar seconden later is de tekst weg... Op internet heb ik iets gevonden over fonts, maar dat werkt ook niet. Dank voor jullie hulp!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    En die vertaalde tekst staat in wat voor een type bestand? Terug pdf?
  • Nee, de tekst moet nog vertaald worden. Ik ontvang een rapport in het nederlands in pdf formaat en wil dat vertalen. Dus wil ik de tekst 'extraheren' naar een tekstbestand en dan copieren in bijv. Google Translate. Maar na het 'extraheren' , zie ik het bestand op mijn Bureaublad komen met bijv 320k en voor ik iets kan doen, verandert de 320k naar 2k en is de tekst weg.... Als je me hiermee kan helpen... Op voorhand bedankt!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je me eens je automator bestand sturen?
  • Ik heb er een filmpje van opgenomen, dat ik niet kan bijvoegen omdat het te groot is... Dat is wel jammer, want dan ziet je precies wat er gebeurt. Het automator bestand wordt niet toegestaan om te versturen... Ook 'ingezipd' gaat niet. Heeft U een email adres? Met Wetransfer?
  • Wat voor PDF-bestanden zijn het? Niet alle PDF-bestanden bevatten tekst, maar het kunnen ook scans zijn. In dat geval moet je eerst met een programma zoals bijv. PDFpen (of Evernote) die scans dmv. OCR (optical Character Recognition) omzetten naar tekst.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Boomgaardeweg, je mag me die wetransferlink altijd via de inbox van dit forum doorsturen.
  • October 2016 aangepast
    **Verwijderde link**
  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat jij ziet is normaal.
    Dit kan je best ook zien, als je een document van bijvoorbeeld Word of Pages opslaat op je bureaublad, dan zie je eerst het standaard icoontje van de applicatie, en kort hierna een kleine preview. En dat gebeurd hier ook bij je Teksteditor bestand. Ik heb zelf bij mij het het eens laten uitvoeren en als ik ga kijken verkleint mijn bestand ook drastisch tot hij 7K word, open ik deze in Teksteditor dan staat deze wel nog vol met tekst, maar met heel veel enters.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je het al geprobeerd op andere documenten, niet noodzakelijk van dezelfde bron?
  • Ja, maar dat gaat ook niet...?
Log In of Registreer om te reageren.