Agendabeheer in iCal (iPhone)

November 2013 aangepast in iOS 10 of eerder
Beste,

Ikzelf heb een gmail agenda die ik gebruik voor het werk en een stuk privé. Nu zou ik graag hebben dat mijn vriendin deze ook kan raadplegen vanaf haar iphone. Zo kan zij volgen of ik op bepaalde data al dan niet vrij ben. Dit is simpel op te lossen door mijn gmail agenda op haar iphone in te stellen, niet?

Nu had ik daarbij ook graag gehad dat ze eventuele afspraken voor onze privé ook doorgeefd aan mij. Het is echter wel de bedoeling dat ik een overzicht kan oproepen met enkel mijn agendapunten en niet altijd met onze gezamelijke tegelijk.

Is dit op te lossen door een tweede agenda aan te maken en deze mee in iCal te synchroniseren of hoe lossen jullie dit het meest praktisch op?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb niet veel verstand van Gmail, omdat ik het zelf niet gebruik, maar kan je in Gmail geen gedeelde agenda's instellen zoals in iCloud agenda's?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Agenda's delen (op de iCloud manier) kan alleen als je een iCloud account hebt. Ik raad je aan om een extra privé agenda aan te maken. Dat is een stuk overzichtelijker, kun je gelijk voorzien van een andere kleur, en kan je vriendin dan ook raadplegen. Wil je mensen kunne uitnodigen voor een afspraak of een agenda delen dan moet je overstappen naar iCloud.

    http://www.appletips.nl/ios-eenvoudig-een-agenda-delen-met-derden/
  • Ik blijf sowieso bij Gmail, dit is het enigste dat ik kan raadplegen op het werk. Ik denk dat ik zoals Wesley zegt een apparte privé agenda aanmaken zodat ik deze (on)zichtbaar kan maken wanneer ik wil .. ik laat iets weten als het gelukt is!
  • Het is mij ondertussen gelukt.. ik heb twee aparte agenda's aangemaakt en met elkaar gedeeld en zo de toelatingen desgewenst aanpassen. Werkt perfect nu en erg handig!

    Hier mag een slotje op!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.