iOS 10 soms onhandig

September 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Om te beginnen vind ik het scherm openen met de thuisknop nogal lastig, soms lukt het pas na drie keer, >:) ik heb het automatisch afsluiten nu maar op 15 minuten gezet om bijv. even koffie of zo te kunnen pakken zonder daarna weer te moeten prutsen. Mijn iPad werkt niet met vingerafdruk.
Ook moet ik me sinds de update telkens weer opnieuw aanmelden bij Outlook (OWA), voorheen werd het wachtwoord automatisch ingevuld en hoefde ik alleen maar te klikken op aanmelden, nu moet ik telkens mijn ID en ww intikken, beetje omslachtig. WW wordt niet onthouden in de sleutelhanger zoals bij andere sites. Kent iemand een trucje?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    October 2016 aangepast
    Aan het nieuwe ontgrendelen valt weinig aan te doen buiten er gewoon aan worden. Als je kijkt bij instellingen - safari - wachtwoorden, vind je daat dan outlook terug? Anders kun je deze uit de lijst verwijderen en opnieuw toevoegen door in te loggen met outlook in safari.
  • Voor het eerste was ik al bang. Outlook staat niet in mijn lijst met wachtwoorden, hij "pakt" hem niet. Ook niet van de nieuwe Outlook app die ik gisteravond heb geïnstalleerd, de ramp is nu iets groter geworden omdat het met de mail
    van geen kant meer klopt. >:)
  • timoshatimosha    Moderator
    Je kan in Settings -> Mail -> Accounts -> Add Account toch een Outlook.com account toevoegen. Outlook.com werkt ook met een hotmail.com of live.com mail account.
  • De outlook app geeft ook meldingen als er post is. Maar als ik in mijn Mail app outlook toevoeg krijg ik dit bericht https://drive.google.com/file/d/0B_HoBnPST7AxVmlDUTZkenpYbFk/view?usp=sharing. Wat de thuisknop betreft, nagels knippen helpt soms ook.
  • @Timosha, ik heb alles al geprobeerd, de stoom komt ervan uit mijn oren en de blaren staan op mijn vingers. Sinds ik die Outlook app heb geïnstalleerd is het een puinhoop met de mail. Ben ook van alles kwijt, ik heb spijt dat ik die app erop heb gezet, OWA werkte prima. Die maakt er nu net zo'n puinhoop van. Ik durf hem ook niet te verwinderen, ben bang dat ik dan nog meer kwijtraak. Outlook heeft -zo lijkt het- een functie die je mailmappen uit zichzelf leegmaakt. grrrrrrrrr.
  • Aanvulling: ik denk niet dat het Outlook probleem bij Apple ligt maar bij Microsoft, die twee liggen elkaar niet.
Log In of Registreer om te reageren.