iPad Air in iOS 10 maakt geen Wi-Fi verbinding?

September 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Na update naar IOS 10 kan iPad Air geen verbinding meer maken via Wifi, of met iCloud , App Store, e.d.
Heb iPad Air via USB aan iMac gekoppeld en herstelprocedure gedaan, had geen resultaat.
iPad Air ziet wel alle Wifikanalen uit de omgeving, maar bij het zelf contact maken naar buiten krijg ik de mededeling dat er geen verbinding is.
Ook bij BlueTooth ziet hij de iPhone en het notebook niet.
Update bij iPhone 5S ging zonder problemen.


Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al de netwerkinstellingen hersteld?

    Instellingen ▸ algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen
  • Helpt ook niet. Simpel uitgedrukt:
    zowel netwerk als bluetooth kunnen wel van buiten ontvangen, maar niet naar buiten kijken.
    Verbinding naar iMac, iPhone en MacTV werken geen van allen. Geen verbinding met iCloud of AppStore.
    Met Wififinder op de iPad zie ik wel iMac en iPhone. Maar via deze zie ik met Wififinder geen iPad.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dan geef ik je als laatste tip mee, wat heel erg vaak geholpen heeft is de router herstarten. En anderzijds moet je proberen eens te verbinden met een ander WiFi-netwerk, werkt dit? Ja/nee.

    PS: Heb je uw WiFi-connectie voorheen ingesteld met de iPad op basis van een vast IP-adres?
  • Hoefde niets in te stellen iPad vond (net als alle overige Apple apparatuur) automatisch de Apple TC.
    Deze heeft sinds een uur geleden trouwens ook een update gehad. Probleem doet zich nog steeds voor.
    Je adviezen zijn goed bedoeld, waarvoor dank. Maar router heeft toch niets te maken met BlueTooth, wat ook niet werkt? Probleem zit echt in de iPad.

    Vraag is of het door de update van IOS10 komt of dat er juist op die tijd een technisch probleem kwam kijken.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Als Bluetooth ook niet werkt is er hoogstwaarschijnlijk een probleem met de Wi-Fi/Bluetooth radiochip. Wi-Fi en Bluetooth gebruiken dezelfde radiochip. Door de iOS 10 update wordt dat probleem zeker niet veroorzaakt. Het is toeval dat dit hardware probleem optreedt na een update.

    Ik heb hier trouwens ook nog een iPad Air die al sinds de eerste iOS 10 Beta zonder problemen werkt.
  • Bedankt timosha. Weet jij misschien of dit te repareren is en wat ongeveer de prijs dan is? Wil hier niet te veel geld voor uitgeven.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dit probleem kwam een aantal jaren geleden vaak voor bij de iPhone 4S. Een reflow van de radiochip loste het probleem meestal op. Een "reflow" is het opnieuw vloeibaar maken van de soldeerpunten van de radiochip.

    Dat kost normaliter niet veel. Probleem is dat niet elk herstelbedrijf de apparatuur heeft om een reflow uit te voeren. Dat kan men namelijk niet uitvoeren met de soldeerbout van de buurman die af en toe loodgieterswerk doet.
  • Ook ik heb hetzelfde probleem, echter bij de verbinding van mijn IPhone 6 met Wi-Fi.
    Drukken op de AirPlay knop in het toegangsscherm levert de volgende tekst op:
    "Synchrone AirPlay-weergave .
    Geef je Phone-Scherm weer op een Apple TV.
    Zoeken naar Apple TV....."

    Vervolgens wordt het zoeken nimmer meer beëindigd.

    Het gevolg is een blokkade van mijn airplay apparatuur, zoals b.v. Eminent streamer 7415.

    Heeft iemand de oplossing? Het probleem is direct na het downloaded en installeren van
    IOS 10 onstaan.


  • Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPad mini 4. Sinds de update is het niet meer mogelijk met WiFi verbinding te maken. Ik zie wel de verschillende netwerken. Heb ook alles al opnieuw ingesteld, niets werkt.
    Voor de update, die in vanmiddag pas heb gedaan, was er niets aan de hand.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je de router al eens herstart?
Log In of Registreer om te reageren.