Hoe werkt iCloud?

October 2016 aangepast in iCloud
Hallo,

Ik heb zojuist contact gehad met Apple via de Apple chat, omdat mijn telefoon raar doet. Ze zeggen dat het waarschijnlijk komt door de update naar iOS 10 en raden mij aan om de telefoon te herstellen en te kijken of het probleem zich nog steeds voor blijft doen.

Ik mag de backup niet terug zetten, omdat ze denken dat die fout mee gekopieerd is op de backup, maar ik heb geen zin om al mijn bestanden kwijt te raken. Degene waarmee ik chatte vertelde dat ik de meeste dingen op kan slaan op iCloud. Maar voor ik kon vragen over hoe en wat, werd het gesprek beëindigd vanwege een systeemprobleem. En aangezien het al 20.00uur is geweest, kan ik ze ook niet contacteren meer vandaag.

Ik vroeg me daarom ook af of hier iemand weet hoe iCloud werkt. Mijn vragen/opmerkingen zijn als volgt:
- Het gaat mij vooral om foto's, whatsapp gesprekken, notities en berichten die ik wil bewaren. Die opties kan ik inderdaad aanvinken bij iCloud. Maar als ik ze eenmaal op het iCloud bewaar, kan ik ze dan wel weer van iCloud afhalen en op laten slaan op mijn telefoon geheugen, zodat ik daarna het abonnement weer kan stopzetten? Ik hoef namelijk geen iCloud abonnement te hebben, want ik heb momenteel 64GB toestel geheugen (en binnenkort zelfs 128 GB als mijn iPhone 7 wordt geleverd).
- En hoelang zit je aan zo'n icloud abonnement vast?
- En wanneer kan je het opzeggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg

Jenny

Reacties

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.