iMovie exporteert traag?

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Instelling zit vast op 4K
alle imovie help tips geprobeerd zonder succes.
Hoe krijg ik dit opgelost ?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Wat is het model van je computer en jaar. Hoeveel plaats heb je over op de schijf waar je op wilt de film exporteren.
  • Exporteren wil ik naar gewoon naar Youtube/ iTunes/ bestand etc.
    Met opstarten cmd + alt preferenties uitgeschakeld en ik kan weer delen/exporteren in verschillende resoluties . Instellingen in iMovie venster blijft "zichtbaar" staan op 4 k./60 frames. Probleem dus gedeeltelijk praktisch opgelost in zoverre dat ik weer een film van 2 minuten heb kunnen maken/delen/exporteren.
    voorlopig heb ik hier vrede mee. mijn iMac is van mid 2011

    vr gr.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Youtube heeft zijn API recentelijk aangepast (enkele instellings/rechten op de achtergrond veranderd). Kon zijn dat dit nog in de caches van iMovie nog stond waardoor dit niet werkte. Best exporteer je nog altijd eerst naar je harde schijf en dan pas naar Youtube.
  • Ben verplicht om ieder keer Imovie preferenties te verwijderen om een redelijke film te krijgen die er geen UREN ! over doet om te delen.
    Resoluties te beinvloeden , framerates blijven staan op 60 . Heb al eens imovie opnieuw gedownload bij Apple store . Imovie instellingen moeten toch kunnen worden aangepast?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zoals ik zei. Exporteer naar je eigen schijf en upload het via youtube.com/upload. Dit is de veiligste en slimste weg. 4K is zowiso een groter bestandsformaat waar Youtube veel conversies moet voor doen, want Youtube zal je geëxporteerd bestand nog eens gaan downsizen (kwaliteitsverlies). En dat is wat jij bedoeld met UREN.

    Met andere woorden, hoef je enkel via de website de film te uploaden. Als dit gedaan is hoef je zelf niet meer te wachten want youtube zal deze op de achtergrond gaan converteren. Waar jij nog op moest wachten bij iMovie.
  • bedankt voor de tips

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.