Mail.plist bestand in Library/Preferences

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Op mijn iMac met OSX Lion staat in de Preferences-map van de Library de file 'com.apple.mail.plist'. Op mijn nieuwe MacBook Pro met OSX Mavericks staat in dezelfde map de file 'com.apple.mail-shared.plist'. Ik was van plan mijn Mail-map (met gearchiveerde e-mailberichten) met het bijbehorende 'mail.plist' bestand op de iMac 1 op 1 over te zetten naar mijn MacBook Pro. De vraag is alleen of de beide 'plist'-files naast elkaar kunnen bestaan of dat ik het 'mail-shared.plist' bestand op de MacBook Pro tevoren veilig kan verwijderen zonder dat de hele zaak vastloopt. Wat is trouwens het verschil tussen beide 'plist'-bestanden en wat is de reden dat het 'mail.plist'-bestand onder Mavericks anders is gaan heten?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het beste is dat je die Property Lists met rust laat. Die staan niet voor niets in een verborgen systeem bibliotheek.

    De gewenste data kan je veilig overzetten met de Migratie Assistent.
  • Bij het maken van een back-up van de Mail wordt - zo lees ik op meerdere sites op Internet - aangegeven, dat naast de Mail-map ook het 'mail.plist'-bestand uit de map Preferences moet worden meegenomen. Ik doe dit zelf al sinds jaren en dat is altijd goed gegaan. Het probleem nu is echter, dat de naamgeving van het 'mail.plist'-bestand onder Mavericks is gewijzigd. Vandaar mijn vraag.
    Over de Migratie Assistent: hoe zet je hiermee de data van mijn lokaal opgeslagen Mail - gegroepeerd per jaar en per jaar in submappen - over naar mijn nieuwe MacBook Pro? Het gaat niet om het programma Mail zelf. Ik ben benieuwd.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    De Migratie Assistent zet ook alles over wat in de directory ~/Library/Mail/V2 staat.

    In Mavericks zijn beide Property Lists aanwezig:

  • Ik hoef dus bij de Migratie Assistent alleen de /Library/Mail/V2 map aan te wijzen en niet (ook) het 'mailplist'-bestand, als ik het goed begrijp.
  • timoshatimosha    Moderator
    De Property Lists bevatten de instellingen van de Mail app. De directory ~/Library/Mail/V2/ bevat de data van de Mail app.
  • Dat is duidelijk. Bedankt voor je hulp en advies. Ik ga er mee aan de slag.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.