Scanfunctie HP all-in-one verdwenen

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Na installatie van Sierra 10.12 is de scanfunctie van HP (C6280) All-In-One verdwenen.

- De tab met 'scannen' is verdwenen.
- HP Easy-scan en scannen via de web-pagina werken niet.
- Herinstallatie van de driver heeft niet geholpen.
- Afdrukken gaat nog wel.

Is er een oplossing?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Je kunt kijken of de printer een update heeft voor de software, dit vind je teurg op de website van hp.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    @Sebastiaan

    Voor macOS Sierra heeft Apple nieuwe HP printer drivers (versie 5).

    https://support.apple.com/kb/DL1888?viewlocale=nl_NL&locale=en_US

    1) Installeer die drivers als je dat nog niet gedaan hebt;
    2) Verwijder de printer;
    3) Installeer de printer opnieuw;

    Bij mij verscheen er na deze procedure een HP printer, een HP scanner en een HP fax. Zelfde printer/scanner/fax maar voor Sierra drie verschillende apparaten.
  • October 2016 aangepast
    Nieuwe driver (5.0) en vervolgens printer geïnstalleerd. Geen succes.
    Scanner (of scanfunctie) zijn nog steeds niet aanwezig.

    Het programma HP Easy Scan geeft aan dat de scanner niet bestaat.
    Ook bij Systeemvoorkeuren is de scanner niet aanwezig.
    Wel lukt het om rechtstreeks via Webscan te scannen, dus de hardware is in orde.

    Dit alles na de update naar Sierra (10.12).
    Het lijkt erop dat de fout toch echt tussen Sierra en HP ligt, maar waar...?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2016 aangepast
    Ik ben dit probleem ook tegengekomen met macOS Sierra. Maar heb het opgelost zo als hoger beschreven (zie bijlage). Ik gebruik geen HP software zoals Easy Scan. De HP drivers die Apple levert zijn voor mij meer dan voldoende. Misschien is die additionele HP software nog niet aangepast voor macOS 10.12 Sierra.
  • Update: bij aansluiting via de USB-poort lukt scannen wel, bij aansluiten via het (bedrade) netwerk lukt scannen niet. Netwerkprobleem??
  • Sebastiaan, ik heb precies hetzelfde probleem (ook via bedraad netwerk). Een andere Mac op hetzelfde bedrade netwerk (Mavericks) scant nog prima. Alles wat jij hebt geprobeerd heb ik ook gedaan met hetzelfde bedroevende resultaat! Ik heb dit al eerder meegemaakt met andere updates ... maar het blijft behoorlijk irritant!
  • Graag wil ik een reactie plaatsen.

    Ik kwam met het zelfde probleem 2 weken geleden, met handen in het haar om draadloos een scan te maken.
    gebruikte ook de app easy scan, en tot mijn verbazing kwam er recent een update waarbij het probleem was opgelost.

    het vreemde was wel dat andere scansoftware (99 euro) wel werkte
Log In of Registreer om te reageren.