Opslag beheer iCloud

Hallo,
Ik maak gebruik van de gratis 5 GB opslag in iCloud. Volgens systeeemvoorkeuren - iCloud (op mijn MacBook) is hiervan 3,17 Gb beschikbaar, wordt er 55,9 MB ingenomen door email en 1,78 GB door documenten. Ga ik naar beheer opslag en ik tel alles op (incl. mail) dan kom ik nog niet eens aan 75 MB. Ik kan maar niet ontdekken waar die 1,78 GB door wordt ingenomen. Ook via iCloud drive kan ik dit niet ontdekken. Heeft iemand een idee hoe dit zit???
Met vriendelijke groet,
Tom

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Apps. Apps van derden zijn meestal de boosdoener. Back-ups van je iPhone kan ook.
  • Backups kunnen het niet zijn. Die maak ik op mijn Mac. Hoe kan ik controleren of het apps zijn?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op je iPhone ga je naar opslag, beheer opslag (toon alle). PS: kan altijd dat de back-up functie even heeft aangestaan. Dan is er wel degelijk sprake van back-up in de cloud.
  • Die geeft precies hetzelfde aan als mijn MacBook. Kom ik ook niet boven de 75 MB uit. Kan ik eventuele back=ups verwijderen als die er zijn?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja via je iPhone moet dit gebeuren.
  • Ik snap er nog steeds niks van. Meer dan de ongeveer 75 MB kan ik niet zien maar iCloud blijft aangeven dat er ongeveer 1,8 GB in gebruik is.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel vreemd, dat je dit blijft zien. Meer dan een artikel posten hierover kan ik eigenlijk niet meer doen: https://www.appletips.nl/icloud-opslag-beheren-ios/ Het beste kan je eens bij een APR binnen wandelen en vragen aan een medewerker. Zij kunnen dan meer zien.
  • Hoi Quinten,
    bedankt voor het meedenken.
    Ik denk dat ik dat maar een keer ga doen.
    Met vriendelijke groet,
    Tom

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.