Google+ foto's naar iCloud synchroniseren

Ik heb sinds 1,5 jaar een iPhone, daarvoor heb ik altijd een Android device gehad. Alle foto's van vóór mijn iPhone staan dan ook opgeslagen in Google Photos (met locatie etc). Ik wil graag die foto's naar mijn Macbook iCloud bibliotheek verplaatsen, maar als ik de foto's als archief download van Google, dan pakt hij de originele locatie en de tijd waarop de foto is genomen niet mee. Kan iemand mij hier wellicht bij helpen?

Alvast bedankt!

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Hmmm denk dat je dit beter aan android-gebruikers vraagt, ik zou de oplossing ook niet weten.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het overzetten van Android naar iOS kan handig door gebruik te maken van volgende app van Apple.

    Verder volgens verschillende fora, kan je gebruik maken van Google Drive app om je foto's direct op je computer te krijgen maar vaak niet met de orignele metadata. Let wel, Google zal alles aan doen om de foto's te comprimeren en dus zo klein mogelijk te maken. Hun meta-data bibliotheek (waar je locatie ook inzit) is dan ook kleiner en staat op een afzonderlijke server. Zodat het gemakkelijker is om je foto's te gaan doorzoeken, ook als deze publiekelijk staan en doorzoekbaar moeten zijn voor het www.

    Je kan altijd een foto openen met Voorvertoning en via het info venster alle meta-data bekijken, om te zien wat Google nog heeft bewaard.
Log In of Registreer om te reageren.