Geïnstalleerd meldingsgeluid werkt niet?

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Sinds de update naar Sierra doet het meldingsgeluid, dat ik had geïnstalleerd, het niet meer. Nu heb ik een dat geluidsbestand als losse map en wil dat toevoegen aan de standaard meldingsgeluiden. Maar hoe doe ik dit?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Wellicht werkt deze optie niet meer in macOS sierra, hoe had je deze aangepast?
  • Dat weet ik niet meer. Gewoon slepen?
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik vermoed dat macOS dit niet meer ondersteund. Even kijken wat de andere leden zeggen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Alle eigen meldingsgeluiden moeten worden geplaatst in volgende map ~/Library/Sounds. Na een herstart van de computer kan je deze normaal bereiken via alle instellingspanelen die meldingsgeluiden instellen.

    PS: het bestand moet een AIFF formaat hebben.
    Het kan dat er een bug zit in het nieuwe besturingssysteem waardoor deze instelling verloren is. Het kan dat het terug komt in een volgende update, maar het kan ook door Apple bewust er uitgelaten zijn.
  • Ik heb een .wav formaat. Hoe moet ik handelen om deze map toe te voegen in de Library?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het moet een .aiff formaat zijn, comverteren kan je via iTunes. In Finder klik je rechts op het symbool en kies je Ga naar map ... en geef je het bovenstaande pad in.
  • Ik kan via itunes alleen maar converteren naar AAC. En de Library kan ik wel vinden , maar hoe voeg je het bestand dan toe? Kan je het in een stappenplan opschrijven?
  • QuintenQuinten    Moderator
    September 2016 aangepast
    Ga in iTunes naar iTunes ▸ Voorkeuren... ▸ Algemeen en kies bij importinstellingen... voor AIFF-codering.
    Nu kan je het bestand exporteren door het eerst aan te klikken en te kiezen voor Archief ▸ Converteer ▸ Maak AIFF-versie aan. Er zal nu een twee nummer verschijnen net naast je origneel nummer met dezelfde naam en die klik je aan. Kies via de rechtermuisknop voor Toon in Finder.
    Het nummer kan je nu kopiëren naar die map.
    Herstart de computer en normaal zal deze nu verschijnen tussen je meldingen in bijvoorbeeld Mail ▸ Voorkeuren .... ▸ Algemeen ▸ Geluid voor nieuwe berichten.

    Dit is zover de theorie wat praktisch zou moeten werken. Het is de weg die vroeger werd gebruikt om eigen geluidjes toe te voegen. Misschien nog interessant om te vermelden: je geluid mag niet langer zijn dan 15s.
  • Het werkt!! perfect en bedankt.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen, hierbij sluit ik de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.