Mail postbussen verdwenen

Na installatie van OS X Sierra dd 22 sept 2016 ontbreken in Mail een groot aantal postmappen die ik zelf gedefinieerd had.
Het lijkt erop dat alleen de postbussen zichtbaar zijn waarin vandaag mail is binnengekomen.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geef nog even aan welke mail provider je gebruikt. iCloud? Hotmail? Yahoo!? enz... En welk protocol voor inkomende mail. IMAP of POP3?
  • provider: KPNMAIL
    protocol: POP3
  • Kennelijk is macOS Sierra na installatie de zelf-gedefinieerde mappenstructuur kwijt.
    Opmerkelijk genoeg is de oplossing dan: maak de postbussen die je kwijt bent opnieuw aan, en die mappen vullen zich daarna vanzelf weer met de oude e-mails!
    Na aanmaken van de mappenstructuur Mail stoppen, en daarna weer starten.
    Geleidelijk zal je merken dat alle mails hun plaats weer vinden!
    (Terugzetten via Time Machine werkt overigens niet bij Mail).
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dankjewel dat je deze manier aanbracht, als oplossing. Dat houd ik zeker in mijn achterhoofd. Maar toch vreemd? Als dit op de online platformen wel nog in orde is, dan veronderstel ik dat een Mailbox opnieuw opbouwen via (menubalk Postbus ▸ Bouw opnieuw op) Of het account verwijderen uit Mail en vervolgens opnieuw toevoegen ook zou gewerkt hebben. Want zoals timosha aanhaalde kan dit inderdaad ook liggen aan een mis communicatie bij POP3 bv.
  • Na installatie-update van iOS 10 ook op mijn iPhone geen keuze postbussen afzonderlijk meer.. dat kind (apple) blijft maar om aandacht vragen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @SpetR Over welke mail-dienst gaat het? Wat altijd helpt, is het account verwijderen van het toestel en terug opnieuw toevoegen. Heb je het toestel trouwens geüpdatet via iTunes of Over-the-Air?
  • Hallo WillemBoot, terugzetten met Time Machine zou moeten werken. Zie artikel AT, ik gebruik het regelmatig:
    https://www.appletips.nl/os-x-time-machine-gebruiken-met-applicaties/
  • Ik zie nu dat alle mails die verdwenen waren weliswaar weer te zien zijn in de berichtenlijst (datum, kopteksten, grootte) maar als je daarop klik de hoofdtekst niet getoond wordt.
    Waar kan dat aan liggen?
  • Met telefonische hulp van AppleCare is het gelukt de postmappen alsnog uit de Bibliotheek terug te halen:
    Finder -> Ga -> press ALT -> Bibliotheek map wordt zichtbaar -> map Mail -> V2 -> Mailboxes -> Postmappen .mbox.
    De .mbox bestanden importeren in Mail/Archief -> Importeer postbussen
  • teruggevonden op de volgende manier:
    colom postbussen met cursor op mijn mac staan en op toon 'klikken'

    tata - daar waren ze weer
  • Bij Sierra mail krijg ik berichten van Skynet, Google en Hotmail.
    Doch in de linkerkolom krijg ik geen Postbus meer van 'Hotmail' met haar submappen.
    Hoe krijg ik dat terug in orde?
Log In of Registreer om te reageren.