Clean install naar macOS Sierra

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb mijn Mac nu 4 jaar ik zou een zo clean mogelijke update willen doen, ik wil eerst niets verwijderen omdat ik daar helemaal niet in thuis ben,en bang ben om iets verkeerd te doen, kan ik gewoon naar App Store gaan en macOS siërra installeren,heel graag uw hulp

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hoe Sierra installeren:
    https://www.appletips.nl/macos-sierra-beschikbaar/
    Hier vind je alvast informatie over hoe je installeert met clean install:
    https://www.appletips.nl/macos-sierra-clean-install/

    Die laatste word vaak aangeraden als je en oudere computer hebt. Jouw Mac is nu 4 jaar en dit valt eigenlijk net in die oudere categorie. Om zeker te zijn bij een clean install (alle gegevens worden dus gewist, ook je documenten) Maak je best nog een Time Machine Backup. Zodat je nog altijd aan je gegevens kan van je computer via de harde schijf. Die documenten kan je vervolgens gaan terug plaatsen op je computer nadat je de clean install hebt uitgevoerd.

    Nog een kleine voetnoot: Programma's die met Activatiecodes werken, zoals alle CS (niet CC) pakketten van Adobe, Microsoft Office ouder dan 2014 of duur langer dan jaarabonnementen lopen het risico dat je het serienummer zult kwijt spelen hierdoor.
  • September 2016 aangepast
    Quinten als ik dat zo lees dan ga ik dat toch niet doen, maar ik heb nooit een probleem gehad met mijn Mac, dus ga ik maar de macOS siërra zo installeren , via App Store , of niet, nogmaals u mening, dat zal wel gaan zeker, hebt u al veel problemen gehoord met de installatie, nog wachten of installeren ????
  • QuintenQuinten    Moderator
    De meeste problemen die ik gehoord heb zijn die die hier op het forum ook voorkomen. Zelf ondervind ik geen problemen.
    - Sommigen hebben problemen met hun draadloze printer, maar die kan je opnieuw toevoegen.
    - VPN is vernieuwd, en dus oude protocollen bestaan niet meer
    - Bepaalde WiFi chips blijken problemen te hebben hoewel dit meer bij de iDevices blijkt te zijn.

    En jup, App Store is de beste manier om te downloaden, en het is ook gratis. Zie de download link in het eerste artikel van mijn vorige reactie.
  • Natuurlijk moet je een backup hebben om later bij een schone installatie bestanden terug te kunnen plaatsen. Heb gisteren via diskmakerx.com een schone installatie erop gezet en daarna uit mijn backup bestanden terug gezet.
Log In of Registreer om te reageren.