VPN type PPTP niet te installeren?

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Voor mijn werk wil en kan ik thuis inloggen. Ik moet dan een VPN configureren. In de daarvoor benodigde procedure moet ik op zeker moment voor een VPN-type kiezen, in mijn geval voor type PPTP. Echter, dit type komt in MacOS Sierra niet voor in het keuzelijstje met VPN-types. De drie types die er wél in staan leveren bij mij geen verbinding op.
Een Sierra-bug? Wat is hier aan te doen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een Sierra-bug?
    Nee, PPTP wordt niet ondersteund in macOS Sierra:

    https://support.apple.com/nl-nl/HT206844
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Huubke Zelf is het me gelukt om als vervanger van PPTP L2TP over IPSec te gebruiken
  • @timosha
    @Quinten,
    Heren, dank voor de snelle reactie!
    Ik ga aan de slag met de drie alternatieven, die tot nu toe geen resultaat opleverden, dus wellicht kom ik hier nog op terug.
    Met groet,
    Huub Martens.
  • @timosha
    @Quinten,
    Beste mannen,
    Alle drie de opties voor VPN-type zijn uitgeprobeerd, zonder resultaat. Er komen andere invulvelden langs, onder andere over een "gedeelde vraag" o.i.d., waar ik niets weet in te vullen. Ik krijg de indruk, dat de redding moet komen van de provider, die een ander VPN-type mogelijk moet maken.
    Óf?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Inderdaad, bedrijven die VPN-diensten leveren zullen momenteel bezig zijn om hun diensten aan te passen. Ondertussen raden de meesten aan om niet te gaan updaten.
  • timoshatimosha    Moderator
    The Point-to-Point Tunneling Protocol (PPTP) is an obsolete method for implementing virtual private networks, with many known security issues. PPTP uses a control channel over TCP and a GRE tunnel operating to encapsulate PPP packets.
    Reden waarom dit protocol niet meer ondersteund wordt in macOS 10.12 Sierra

    https://en.wikipedia.org/wiki/Point-to-Point_Tunneling_Protocol

    De VPN provider zal een andere oplossing moeten gaan aanbieden.
  • @Quinten
    @timosha
    Tot die conclusie ben ik uiteindelijk ook gekomen.
    Dank voor de hulp.
    Sluit deze discussie maar, wat mij betreft.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.