macOS Sierra installatie op MacBook mid 2009

September 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Is er geen mogelijkheid om sierra op mijn macbook mid 2009 te installeren?
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Helaas, zie deze pagina voor verdere info http://www.apple.com/benl/macos/how-to-upgrade/
  • Quinten

    ik zag ook deze pagina. Vraag is natuurlijk zou dit lukken?
    http://www.onemorething.nl/2016/07/macos-sierra-met-patch-op-ook-oude-mac/

    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Hou dit in het acterhoofd:
    - Dit is een artikel uit juli, het kan dat Apple een bug heeft gedicht om dit te voorkomen;
    - Je moet een andere mac hebben die Sierra kan downloaden;
    - Bij elke update zal je (waarschijnlijk) alle stappen opnieuw moeten overlopen;
    - Stel nadat je de update hebt gedaan kan je heel erg moeilijk terug naar een ouder besturingssysteem, moest er iets mis lopen;
    - Er is een reden waarom Apple jouw computer heeft uitgesloten, zowel uit praktische redenen, waarbij je computer heel erg traag kan gaan werken maar ook op commercieel vlak ;) ;
    - Apple zal zo zijn toekomstige plannen voor nieuwe besturingssystemen kunnen voorbereiden door oudere computers uit te sluiten. Zie bijvoorbeeld bij iOS, de toestellen worden bij iedere besturingssysteem "trager" omdat het nieuwe besturingssysteem iedere keer meer vraagt van de CPU;
    - Zo'n belangrijke update is Sierra niet, behalve misschien Siri. Wetend dat Apple maar om de 2 jaar een belangrijke grote update uitbrengt en de andere jaren het maar kleine verbeteringen zijn;
    - Wie niet probeert zal het ook nooit weten, maar ik zal me er niet aan wagen.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Apple heeft ale Macs met een Intel Core 2 Duo (of een oude Xenon voor de Mac Pro) uitgesloten van een update naar macOS Sierra. Daar zijn heel goede technische redenen voor die niets met commerce te maken hebben. Net zoals destijds alle Macs met EFI32 werden uitgesloten van een update naar OS X Mountain Lion.

    En als men niet begrijpt waar men mee bezig is dan is het beter om die "trucjes" niet toe te passen die macOS en verschillende kext patchen.

  • dank voor de info. Vandaar mijn vraag aan deskundigen voor ik ga experimenteren
    Pascal

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.