13,3" MacBook Pro 2011 ziet Wi-Fi netwerk niet

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Goedenavond beste leden,

Ik heb sinds enkele dagen een vervelend probleem met mijn macbook pro uit 2011, draad momenteel op OSX El Capitan
het is namelijk als volgt, de macbook ziet de wifi netwerken niet altijd. als ik 30cm van de router verwijderd ben dan ziet hij deze en kan ik ook wel verbinden, ga ik echter verder weg dan kan ik ofwel niet verbinden ofwel vind hij er totaal geen, terwijl mijn imac er een stuk of 6 ziet.
iemand die mij kan helpen? een macbook zonder wifi is vrij nutteloos :smile:
heb al een aantal dingen geprobeerd, clean install en dergelijke en tot op heden hielpen deze niet.

alvast bedankt

Groet Remco

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Voer de Wireless Diagnostics uit. Klik met de alt toets ingedrukt op het Wi-Fi icoontje. Kies dan "Open Wireless Diagnostics".
  • Helaas geprobeerd zonder resultaat :(
  • QuintenQuinten    Moderator
    @wolter Als de WD niet heeft geholpen en ook en Clean install niet hielp heb ik groot vermoeden dat je netwerkkaart defect is. Het beste is een langs te gaan bij een Apple hersteldienst.
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2016 aangepast
    Als de Airport Wi-Fi module defect is of niet goed werkt dan geeft Wireless Diagnostics een foutbericht. En dat is blijkbaar niet het geval.

  • Ik denk ook niet dat de netwerkkaart defect is, heb nu een router 30cm van de macbook staan en de macbook ziet hem en kan ook verbinden, alles verder dan 30cm word niet gevonden.
    heb contact gehad met apple en deze hebben mij 2 bestanden gestuurd NVRAM reset en SMC reset, beiden zonder resultaat.
Log In of Registreer om te reageren.