iPhone 6 microfoon werkt deels niet meer

January 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Hey, ik heb een vraag en ik kom er zelf totaal niet uit. Ik heb een iPhone 6 en de microfoon werkt deels niet meer. Hij werkt met bellen en de achterste camera prima, maar niet met de voorste camera en met Siri. Ik heb dit al eens eerder gehad en had hem toen via KPN op laten sturen. Nu heb ik het probleem weer en ik heb niet veel zin om mijn telefoon weer 3 weken kwijt te zijn en het risico te lopen het zelf te moeten betalen. Nu heb ik wat geprobeerd en via Snapchat werkt de microfoon ineens wel. Ook als ik het heel vaak probeer met mijn camera app, dan op 1 van de 100 keren (bij wijze van) doet hij het ineens wel. Ik heb het idee dat het dus niet de microfoon is die stuk is, maar dat er in het systeem iets is. Ik heb al eens alles eraf gegooid en hem terug gezet naar fabrieksinstellingen. Alleen dit hielp niet. Hopelijk kunnen jullie helpen!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens je iPhone geforceerd herstart? http://www.appletips.nl/de-meest-voorkomende-ios-problemen-oplossen-met-een-geforceerde-herstart/
    Deze zelfde wijze kan je toepassen, met een betere controle op de hardware en software door de iPhone aan te sluiten aan een computer met iTunes open en te herstarten.

    Verder kan je eens testen door een externe microfoon aan te sluiten (de oortjes van Apple).
  • January 2016 aangepast
    @Quinten Dankje voor de tip! Ik heb hem geforceerd herstart, maar dat werkt helaas niet.

    Hij doet het wel ineens als ik mijn oortjes als microfoon gebruik.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je zal moeten langs gaan bij een Apple Store om eens te kijken op hardware problemen. Maar voor je dat doen, kan je eens via iTunes, de iPhone herstellen:
    - Maak eerst back-up;
    - Klik op Herstel in iTunes, volg de stappen;
    - Zet achteraf de back-up terug.
  • Ik heb precies dezelfde problemen met mijn iPhone 6.
    Net gelijk geprobeerd met de oortjes in en dat werkt dus inderdaad wel.. heeel raar dit.
    Inmiddels al een oplossing gevonden??
  • Nee geen oplossing gevonden. Had hem destijds drie keer opgestuurd en drie keer een nieuwe gekregen. Iedere keer met hetzelfde of een ander probleem. Zij snapten er zelf ook niks van, maar dit nieuwe toestel heeft nergens last van gelukkig. Als het kan zou ik je iPhone op laten sturen.
  • bij mij het zelfde met mn iphone 6+.. hoe irritant!
    weet iemand DE oplossing? Of....?
    Help!
Log In of Registreer om te reageren.