iPhoto bibliotheek omzetten naar Foto's?

September 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb van een oude mac de bibliotheek van mijn foto's overgezet naar mijn nieuwe mac die werkt met foto ipv iphoto
Als ik foto open vraagt hij welke bibliotheek ik wil gebruiken. Ik kies voor de bibliotheek van de iphoto en krijg dan een venster waarop foto aangeeft " bibliotheek voorbereiden" Ik zie dan procentueel de vooruitgang van die bibliotheek.
Ik heb deze vrijdag aangezet en deze morgen zie ik dat hij nog maar op 48% staat en daar blijft hangen.
Dus ik vermoed dat hij blijft hangen. Is er een andere manier om mijn foto's vanuit iphote te halen en te gebruiken op mijn nieuwe mac
dank voor de info

mvg
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste wat je kan doen, is het importen opnieuw starten, met dat verschil dat je via Systeemvoorkeuren, de slaapmodus eerst uitschakelt.

    Verder kan je het bestand van iPhoto openen via de secundaire knop en kiezen voor Toon paketinhoud. Hier vind je alle foto's, maar als je zo gaat importeren verlies je alle gegevens, zoals gezichten en albums.
  • ik zal eens proberen, maar als ik dat zo doe, probeert foto dan ook de foto's niet meteen door te sturen naar de icloud.
    Gaat hier om 144GB aan foto's. gezien er op icloud 5GB staan.
    Is dit niet de reden van het stoppen met voorbereiden?
    Ik heb nu alle foto's vanuit de map original gekopieerd naar een externe schijf
    ik zou ze dan opnieuw importeren in foto
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je in Systeemvoorkeuren naar iCloud gaat en daar Foto's uit vinkt zal deze niet met iCloud gaan synchroniseren.
  • September 2016 aangepast
    I cloud en schermbeveiliging afgezet en het programma foto''s geopend
    ik heb dan de iphotobib geselecteerd om te importeren in foto's.
    dit is nu gelukt maar wat me wel opvalt is het volgende
    De grootte van de iPhoto bib is 144GB
    De grootte van foto's is 296MB
    is dat mogelijk of zullen er toch zaken verdwenen zijn.
    Gezien het grootte aantal foto's is het niet zo direct manueel op te merken
    ik stel wel vast dat ze niet meer ingedeeld zijn volgens datum, wat in iphoto wel het geval was
    nu krijg ik bij alle foto's gewoon bovenaan 1 januari 1999 - 5 mei 2015
    mvg
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    September 2016 aangepast
    De foto's zijn chronologisch gesynchroniseerd in Foto's. Maar ik vind het wel vreemd dat er zo veel verschil is in uw opslag. GB naar MB is wel heel veel.
  • Quinten

    Het raadsel van het verschil in grootte is ondertussen opgelost.
    in de map afbeeldingen stond een bibliotheek van 293MB en op mijn bureaublad stond nog een andere bib en die was inderdaad 144GB, dus zal ik deze verplaatsen naar mijn map afbeeldingen en opnieuw inlezen

    Het andere probleempje is dat ze misschien wel chronologisch staan, maar ik kan nu niet meer uitmaken wanneer een foto juist werd genomen, omdat dit niet wordt aangegeven zoals in iPhoto. Ik zie wel een map staan gebeurtenissen van iPhoto daar zie ik ze wel staan met juiste moment. Ik las ergens dat ik dat dit album moet rechtermuisknop selecteren en kiezen voor verplaats album uit, waardoor hij als album wordt verplaatst naar foto's. Echter als ik op die gebeurtenis klik met secundaire klik zie ik de optie verplaats album niet staan.
    Doe ik hier iets verkeerd of is er een andere optie?

    mvg
    Pascal
  • ja alleen vind ik niet de mogelijkheid verplaats terug
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dit is een iets uitgebreidere versie van wat in het artikel word vermeld (en ook een up-to-date versie)

    - ga in de menubalk naar Weergave ▸ Albums
    - scrol naar iPhoto-gebeurtenissen en dubbel klik om deze te openen (hieronder staat nog eens ## albums in het licht grijs)
    - Nu kan je 1 album selecteren en met de rechtermuisknop krijg je de menu optie. Verplaats uit 'iPhoto-gebeurtenissen'.

    Ik gebruik hier dus niet de Navigatiekolom die jij op je screenshot hebt staan.

    Succes
  • Bedankt Quinten
    zo werkt het wel.
    Pascal

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.