Voorvertoning applicatie loopt vast op een Mac

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Als ik een foto via voorvertoning wil verkleinen, bv van 1,8 gb naar 175 kb en ik wil die dan afsluiten of opslaan, dan hij blijft zoeken en loopt vast, tot ik de boodschap krijg dat ik geforceerd moet stoppen, enig idee hoe dat komt

EDIT

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het kan dat dit een fout is in de afbeelding, of in OS X, door de laatste update.

    - Herstart de computer en in heel veel gevallen zal dit de oplossing zijn.
    - Verwijder volgend mapje in Finder, Herstart de computer en open Voorvertoning (het reset het programma) ~/Library/Containers/com.apple.Preview
  • Quinten , bestaan er daar geen foto,s van , hoe ik stuk voor stuk te werk moet gaan, want een map verwijderen , dat is niet mijn ding, misschien simpel en niet gevaarlijk, maar voor mij wel
  • QuintenQuinten    Moderator
    Sorry dat is uit gewoonte, maar hier volgt een stap voor stap

    - Klik met je rechtermuisknop op het Finder icoon in je Doc en kies voor Ga naar map...
    - Geef volgend pad in ~/Library/Containers/com.apple.Preview
    - Dat selecteerd direct de juiste map, en je verplaatst dit naar je prullenmand, indien hij je wachtwoord ingeeft, mag je dit doen.
    - Herstart nu de computer. OS X zal automatisch bij het opnieuw openen van Voorvertoning opnieuw een mapje maken met alle standaard instellingen.
    - De prullenmand mag geleegd worden.

    Zie: https://www.appletips.nl/snel-de-ga-naar-map-functie-raadplegen/
  • Een goede tip!
    Dit werkt bij mij ook als de 'voorvertoning' door aanwijzen in de Finder en dan met de spatiebalk de voorvertoning oproepen en afsluiten.
    Ook daar werkte het niet meer naar behoren en daar heb ik door ~/Library/Containers/com.apple.Preview map te verwijderen dit kunnen oplossen.
Log In of Registreer om te reageren.