Foto's Libraries (fotobibliotheken) samenvoegen

September 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds het prachtige Foto's voor OSX heb ik een stuk of 8 Libraries ; van iPhoto en van Aperture en van Foto's.
Is er een eenvoudige manier om deze libraries samen te voegen?
Bij het openen met option ingedrukt kun je kiezen welke je wilt gebruiken, maar je kunt niet zien wat erin staat,
dus open je eerst soms 3x de foute library

Reacties

  • Is er een eenvoudige manier om deze libraries samen te voegen?
  • Is geen reactie ook veelzeggend?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Mormaal is bij het eerste gebruik van Foto's, de iPhoto bibliotheek gemigreerd naar Foto's dus de oude iPhoto bibliotheek mag je eigenlijk verwijderen.

    Gemakkelijke manier is er niet. Je kan de foto's wel kopieren en plaatsen in het nieuwe programma.
  • Dankjewel Quinten,
    Ik wist wel dat ik op berekenen kon; ik ga de oude libraries maar gewoon weggooien denk ik [zijn maar 5,67 Gb]
  • Hoi Leonard, ik herken je probleem. En nergens is er een oplossing te vinden. Maar ik heb hem voor je!

    - Zet je library op een flash card
    - Maak op en mac een tweede account aan
    - Login met Apple ID maar zet alle vinkjes uit bij synchroniseren/iCloud
    - Kopier de library naar dit account en open de library met 'Foto's'
    - Geef nu aan dat je de foto's wilt synchroniseren

    Je fotos's uit de 'nieuwe' library worden geüpload naar je iCloud. En andere foto's gedownload. Maar proces kan je afbreken.
    Herhaal het voor iedere library.

    TIP: als je de eerste keer de library opent, selecteer dan al je foto's en geef ze een bepaald trefwoord mee. Ze zijn dan altijd tussen je andere foto's terug te vinden (in een slimalbum bijvoorbeeld).

    Succes!
  • QuintenQuinten    Moderator
    @ArnoudPT Dit is inderdaad een heel erg slimme oplossing. Ik hou het zelf in mijn achterhoofd.
  • Bedankt voor je tip ArnoudPT! en sorry dat ik zo'n tijd niet naar mijn discussie heb omgekeken.. B) ik ga jouw manier uittesten!
Log In of Registreer om te reageren.