Gloednieuwe computer en nu al in de problemen

September 2016 aangepast in Algemeen
Ik heb een hersenbeschadiging ten gevolge van een ongeval en kan maar twee werkinstructies tegelijk uitvoeren of in beperkte mate de gevolgen overzien. De artsen spreken over een ernstige geestelijke handicap. Ik zit in een geestelijke rolstoel.

MacBok pro met twee besturingssystemen. El Captain en Windows. Waarom? ik raak steeds data kwijt. Dus maar een applesysteem aangeschaft, omdat je daar bestanden zou kunnen wegschrijven op een zodanige wijze dat je zowel met windows als met el captain de bestanden kunt wegschrijven, ophalen en muteren. Maar niets blijkt minder waar. Exfat en je verliest data. 1 directory met gegevensbestanden vergeet het maar. Kan Macgedeelte alleen in de veilige modus opstarten, maar dan kan ik geen bestanden meer naar een hardeschijf of een geheugenkaartje schrijven. Ik heb geen backup. Waarom blokkeert een mac in de veilige modus gegevensoverdracht naar de harde schijf en geheugenkaartjes? Hoe hef ik dat op?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is best eens langs te gaan bij een erkende Apple herstel/service dienst. Dit lijkt me te ingewikkeld omdat via dit forum uit te leggen.
Log In of Registreer om te reageren.