Toetsenbord werkt niet goed op Sierra beta 6&7

Na de Beta 6&7 werkt een aantal letters niet meer, ( b.v U,I, enz) heel vreemd dacht eerst uiteraard dat ik schade had aan mijn toetsenbord .
Maar op El Capitan is alles goed.
Mijn vraag is hebben meer mensen dit ? en is het te verhelpen?
Ga er natuurlijk vanuit dat als het systeem uitkomt het weg zal zijn.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ondervind hier geen last. (Belgisch toetsenbord) MBP build 16A304a. Kan je me jouw buildnummer eens geven van de Sierra beta? Als je er blijft last van ondervinden raad ik je aan om een eigen toetsenbord te creeëren met Ukelele zie artikel rond installatie Belgisch toetsenbord zonder shift nummeriek.
  • Hallo Quinten

    Ja Beta 7 is inderdaad 16A304a en ik heb gewoon een qwerty toetsenbord en de uio werken niet p weer wel en alles er schuin onder ook niet, heel vreemd hier op El Capitan is alles goed.
    Ik heb ook een duits software matig toetsenbord hetzelfde probleem.
    Maar als ik het goed begrijp wil je dat ik de software voor die Belgisch toetsenbord download en even test? en instel.
    zal het artikel nog wel even goed lezen en uit testen.
    misschien heb je wel een link voor NL toetsenbord er overheen installeren dat is geen gek idee met zo'n beta, mijn ervaring is met beta's soms dingen aan en uit zetten kan dingen verhelpen maar tot nu toe geen succes.
    Maar ik probeer nu alles uit als het werk zal ik het melden.

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zelf heb ik geen bestandje, of een Querty toetsenbord. Maar ik raad je aan om via het programma'tje Ukulele een eigen toetsenbord aan te maken. En vervolgens kies je File ▸ New From Current Input Source.
  • aha en als je dat dan heb gemaakt waar moet ik dat dan ingooien ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    In deze map ~/Library/Keyboard Layouts.
    Word uitgebreid beschreven in het artikel.
  • ja inderdaad , had zelf de niet werkende toetsen ingevuld met een USB toetsenbord.
    maar reageert niet met m'n draad loze met deze Layouts.
    bij beta 8 nog steeds dit probleem, en heb dit verstuurt met Feedback Assiistant .
    bij het invullen allhier heeft apple m'n systeem uitgelezen ben benieuwt.
    Dus voor tijdelijk werk ik dan met de USB toetsenbord.

    Quinten bedankt voor je reactie,

    groetjes

    Piet.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.