Zoek mijn vrienden

Mijn vrouw gebruikt een Iphone en een Ipad, en ik gebruik een Iphone. We maken beide gebruik van hetzelfde iCloud-account (ivm met foto'e e.d.). Bij het instellen van 'Zoek mijn vrienden" volgt de mededeling dat dit niet lukt. Is er een mogelijkheid om dat toch voor elkaar te krijgen?

Reacties

  • Weet niet precies hoe het zit maar je komt 9 van de 10 keer in de "problemen" met een gedeeld iCloud account. Waarom niet gewoon 2 aparte accounts en dan kan je de foto's op delen zetten.

    Het delen van foto’s is vrij simpel. Hiervoor ga je naar de foto applicatie op je iPad of iPhone (daar waar al je foto’s te vinden zijn). Onderaan vind je drie opties; Albums, Fotostream en Plaatsen. Klik op de button Fotostream. Vervolgens zie je je huidige Fotostreams maar kun je met het ‘+’-knopje een stream toevoegen. Bij de nieuwe stream kun je contacten toevoegen, de naam van de Fotostream invullen en ook aanvinken of iedereen de Fotostream op iCloud.com mag bekijken. Wanneer je vrienden uitnodigt voor een Fotostream kunnen zij via de foto applicatie op hun iPhone of iPad jouw Fotostream zien. Ze kunnen foto’s bekijken en op foto’s reageren.

    "Zoek mijn vrienden" werkt ook prima als iedereen een eigen iCloud account heeft.



  • Zoek mijn vriensen werkt niet als twee mensen op het zelfde apple id zitten, twee apart icloud accounts aanmaken! De stappen volgen die tom200 vermeld heeft, ook kun je naar icloud gaan en de optie 'gezin' kiezen.
  • Heren,
    Bedankt voor jullie reactie. Het nadeel van de voorgestelde oplossing is wel dat we dan ook geen gebruik meer kunnen maken van de gezamenlijke contacten, agenda e.d. Of is hier ook een slimme oplossing voor te bedenken?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Agenda's kan je delen via iCloud, zie Agenda delen met andere personen.

    Contacten kan je niet delen zoals agenda's deze moet je exporteren en doormailen naar iemand om vervolgens terug te importeren
  • Heren,
    Bedankt, ik ga er mee aan de slag.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.