Voltooi toegangscode wijzigen blijft bij instellingen als melding staan

Bij instellingen staat een 1, als ik op instellingen klik staat er bij volgende stappen een 1, voltooi toegangscode wijzigen moet ik dan aanklikken en icloud wordt geopend en ik moet mijn toegangscode ingeven. Dit doe ik en dat lijkt goed te gaan. Alleen blijft de melding er altijd staan. Wat ik ook doe, de 1 bij instellingen blijft staan. Ik heb al mij code uitgeschakeld en een harde reset gedaan en weer een nieuwe code ingegeven maar de melding blijft staan.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je een screenshot er eens van maken en op deze website eens plaatsen? Ik geloof dat je het hebt over een update, deze worden aangegeven als een melding (1). Deze vind je terug onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Software-update
  • Ik heb het zelfde probleem. Hoe los je het op?
  • Exact hetzelfde probleem. Al twintig keer geprobeerd. Bij "Instellingen" blijft een 1 staan en "volgende stappen" om de nieuwe code bij iCloud te verifiëren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kunnen jullie eens een screenshot toevoegen.
  • Ik heb vanmorgen toen ik de IPAD aanzette dit bericht ontvangen: Uw toegangscode wordt ook gebruikt om de toegang tot uw gegevens in iCloud te beveiligen. Om het wijzigen van uw toegangscode te voltooien, moet u uw nieuwe toegangscode invoeren in instellingen terwijl u bent verbonden met het internet. In instellingen boven de rubriek Vliegtuigmodus staat de rubriek Volgende stappen, als je daarop klikt verschijnt Voltooi toegangscode wijzigen. Klik je daarop dan verschijnt er een venster waar je de nieuwe toegangscode invult. Als lijkt goed te gaan maar de melding blijft. De iPad is verbonden met het internet.
    Het lijkt er op dat het in iCloud niet wordt verwerkt.

    Hoe dit op te lossen
  • Van alles en nog wat geprobeerd met de toegangscode(terug naar 4 cijfers, zonder code, nieuwe zes cijferige, IPad diverse keren helemaal aan en uit, reset) niets hielp.
    Uiteindelijk de IPad opnieuw geconfigureerd na eerst een reservekopie te hebben gemaakt in Itunes.
    Probleem is nu opgelost.
    Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door het wijzigen van de toegangscode direct na het instellen van de twee staps-authenticatie voor iCloud.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik raad je toch aan om de nieuwste manier van Apple te gebruiken, namelijk Twee-factor authenticatie, zie https://www.appletips.nl/twee-factor-authenticatie/
  • Nu, 2 jaar later heb ik nog steeds dit probleem. Ik gebruik de twee factor authenticatie, heb net mijn wachtwoord van iCloud gewijzigd, maar de melding blijft staan. Verschijnt dadelijk rechts bovenaan in beeld. Ik voel er weinig voor mijn iMac opnieuw te installeren, is er geen subtielere oplossing?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Jij spreekt over iCloud op de iMac. Heb je op jouw account een toegangscode staan?
  • August 2018 aangepast
    Die melding heb ik ook gehad op alle apparaten (behalve iDevices die geen update meer krijgen zoals iPhone 4S en iPod Touch 5 gen) sinds vorige week. Ik heb niets gewijzigd, en waarom . . . ., weet ik ook niet.
    Heb gewoon de stappen op het scherm gevolgd, en is naar mijn weten goed verlopen.

    Screenshots voor Quinten:





    Update:
    Ik denk dat ik weet waarom, schiet ineens binnen. Heb net de apparaten geüpdatet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat kan ook inderdaad. Kijk ook even naar de instellingen van jouw betaalgegevens, of deze nog kloppen en Apple deze accepteert. Deze geven de laatste weken ook veel fouten.
Log In of Registreer om te reageren.