Geheugenopslag iPhone vol door email

RvERvE
August 2016 aangepast in Algemeen
Ondanks dat ik email-bestanden op mijn iPhone constant verwijder (en dus ook de prullenbak leeg maak), loopt de geheugenopslag van de mail alsmaar op. Hoe kan dit? Hoe kan ik zorgen dat mijn mailbestanden op mijn iPhone niet veel opslagcapaciteit in beslag neemt?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2016 aangepast
    Geef nog even aan welke mail provider je gebruikt? iCloud? Hotmail? Yahoo!? Gmail? Exchange? Nog iets anders? En welk protocol voor inkomende mail? POP3? IMAP4? Exchange?
  • Beste timosha, Ik heb op mijn iPhone een drietal accounts: 1) iCloud 2) Ziggo (protocol inkomende mail: POP) 3) een Exchange-account van mijn werk. Nogmaals, ik verwijder direct alle in- en uitgaande mail, ook de prullenbak houdt ik leeg. Desondanks loopt de opslag in GB's op mijn iPhone alsmaar op. Wat kan ik hier aan doen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Jouw probleem kan veroorzaakt worden door het antieke POP3 protocol.

    Als er een mail gewist wordt stuurt de mail app bij de volgende verbinding met de POP3 server het bericht "DELE msgnr". De mail wacht nu op één van de antwoorden "+OK msgnr deleted" of "-ERR msgnr already deleted".

    Als één van deze antwoorden niet komt van de POP3 server blijft de gewiste mail staan als gemarkeerd om te wissen tot de antwoorden wel komen. Gemarkeerde mails zijn onzichtbaar in de mailbox maar staan nog wel op het toestel.

    Je kan dit probleem vermijden door IMAP4 te gebruiken ipv. POP3.
  • timosha, bedankt voor de tip! is gelukt!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.