Waar hoort wat en hoe krijg ik de systeem HD leger waardoor ProLogic o.a. beter draait

August 2016 aangepast in Algemeen
Hi Guys,
Sinds een paar maanden heb ik serieus werk gemaakt van mijn uit de hand gelopen hobby produceren van muziek.
Ik heb van veel dingen verstand maar hoe het OS systeem werkt en handelt blijft mij een groot raadsel.

En wellicht niet voor mensen van dit prachtige genius platform die mij willen helpen. Ook al ben ik opgegroeid met een Apple Machintosh Classic
Toch snap ik het niet of wil ik het niet snappen.

Ik zal een afbeelding toevoegen te verduidelijken :)

Ik heb een MAIN HD (SolidsTate) opslag van 250 GB maar zit echt overvol zoals op plaatje te zien is.

De andere HD 1 TB met nog voldoende capiciteit. 665 GB vrij.

Op de MAIN HD is een partitie gemaakt en die heet BRANDSTOF (graag wil ik de naam wijzigen maar hij weet niet hoe)

Vraag 1:
Waarom staat er op de Main een bibliotheek en ook op de partitie (brandstof)?

Vraag 2: kan ik uberhaupt de Main opschonen en zo ja wat kan overzetten en wat niet?

Alvast bedankt en waarschijnlijk komen er nogf een aantal vragen maar laten we kleine stappen nemen.

Grt
L. Bouhuys


Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    August 2016 aangepast
    1) Op Main staat de System Library en onder User BRANDSTOF staat de User Library;

    2) Op Main valt er niet veel "op te schonen" aangezien dit de system disk is. En die laat je beter met rust. Alles wat van jou is staat onder User BRANDSTOF;

    3) Op Main is dus geen partitie gemaakt met de naam BRANDSTOF. Dat is jouw User Directory en geen partitie;

  • Ok Timo, maar die BRANDSTOF (partitie) heeft alleen de bib en dat is de een na grootste slet) van 75 GB en de MAIN heeft dus een capiciteit van 250gb (best weinig natuurlijk)

    BIB = 90,36 gb
    GEBRUIKERS = 72,08
    Programma's 14,69 gb
    Systeem = 8 gb

    Heb jij nog een idee dan? kan ik bijvoorbeeld de user niet naar de work zetten?
    Of de programma's zouden die miss ook van een extren HD kunnen draaien.

    Als hierop geen oplossing is ga ik hard sparen :)))

    Thanks already!
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2016 aangepast
    Nogmaals, BRANDSTOF is geen partitie maar jouw User of Home Directory. Daarom staat er ook een "huisje" bij. De User Directory is onderdeel van CREATIVE DNA MAIN met het pad /CREATIVE DNA MAIN/Gebruikers/BRANDSTOF/.
  • ok thanks!
Log In of Registreer om te reageren.