Contacten kopiëren van Nokia 2710 naar iPhone

August 2016 aangepast in Windows
Om alles synchroon te laten werken heb ik een iPhone 5 gekocht. Ik heb op mijn Windows 10 labtop een programma opgehaald, Wondershare mobile trans, om de gegevens te kunnen kopieeren vanaf de Nokia maar de freetrial versie werkt niet. Ik wil wel betalen voor het programma maar wil wel weten of het werkt en dat doet het dus niet. Verdere zoektochten op het net helpen mij ook niet verder. Weet iemand misschien een oplossing want om handmatig alles te moeten invoeren lijkt mij geen optie.
BVD
Jos

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heeft je Nokia de optie om telefoonnummers te bewaren op je simkaart en/of te exporteren. Foto's en filmpjes veronderstel ik dat je kan terug vinden op de gsm als je deze aansluit aan je computer en word gezien als een externe opslagtoestel. Verder weet ik niet wat je nog wilt/kan afhalen.
  • Hallo Quinten, het is een ouder toestel. Er zit een geheugenkaartje in waarop ik de contact gegevens heb gezet en dat zijn voor mij de belangrijkste gegevens die ik wil overzetten. Het probleem is dat ik moet weten hoe ik deze gegevens kan converteren.
    Foto,s die er nog opstaan heb ik eigenlijk niet meer nodig want die staan op mijn Windows labtop.
  • timoshatimosha    Moderator
    Installeer op de Windows PC Nokia PC Suite als dat nog niet is gebeurd. Synchroniseer de Nokia 2710. Export de contacten uit Nokia PC Suite naar vCard (.vcf) formaat. Mail de vCard naar de iPhone. Klik in Mail op de vCard. De iPhone zal die nu importeren.
  • Ik heb via een windows app, one note, een synchronisatie van mijn mailcontacten voor elkaar gekregen maar zonder telefoonnummers. Ik heb vanuit PC Suite, waarin alle namen en telefoonnummers zichtbaar zijn alles gekopieerd naar een nieuwe map. Als ik de map open zie ik dat 1 kb aan geheugen per telefooncontact is gebruikt maar als ik dan op de naam klik is het telefoonnummer niet meegekomen. Heel vervelend. Is er een speciale werkwijze om, zoals timosha aangeeft,contacten naar vCard te transporteren. Is vCard een programma of zo?
    BVD voor het meedenken
Log In of Registreer om te reageren.