Beveiligingsvragen

Hoe kan ik mijn beveiligingsvragen veranderen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2016 aangepast
    Je gaat naar appleid.apple.com. En hier schakel je Twee-stapsverificatie uit. Zet deze opnieuw aan en je kan opnieuw vragen kiezen en invullen. Maar ik raad je toch aan om Twee-factor-authenticatie in te schakelen, dit is een stuk gemakkelijker en veiliger. Zie het artikel op Appletips https://www.appletips.nl/twee-factor-authenticatie/
  • Mijn vraag betreft het tegenovergestelde. Ik begrijp dat de nieuwe update 9.3.4 uitsluitend te maken heeft met de beveiliging. Ik heb die tweestaps verificatie uitgeschakeld en ik wil hem ook niet. Aangezien er geen nadere info over deze update wordt gegeven durf ik hem niet te installeren. Bij de vorige ging het gelukkig goed maar dat waren andere updates. Hoe voorkom ik dat ik plotseling weer te maken krijg met die extra beveiliging?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Deze update, heeft te maken met de encriptie (sleutel) die word meegegeven met imessage berichten. zelf zal je er geen last van hebben maar er bleek een lek te zijn die Apple nu heeft gedicht, waarvoor een update nodig was.

    De extra beveiliging aan de hand van Twee-stapsverificatie of Twee-factorverificatie. Is daar en tegen wel belangrijk. Dit hangt helemaal los van deze update trouwens. Omdat het een beveiliging die er voor zorgt dat het een persoon is die de vertrouwde kennis heeft van het account zoals het favoriete boek of naam van de tofste leerkracht, bij TFV is de beveiliging anders. Daar krijg je een inlog code op een van je Apple toestellen als je inlogt op een Apple website, zoals iCloud of appleid.apple.com.

    Hoe dat je dit voorkomt, dit gaat niet. Apple staat er op, net als andere bedrijven Facebook, Twitter, Linkedin,... om een 2de laag van beveiliging te voorzien. Ze willen namelijk het risico niet lopen. Dus is het beter toch dit in te schakelen. Kan je het niet onthouden, dan kan je het op een onopvallend briefje schrijven.
  • timoshatimosha    Moderator
    @MarijHelman
    Aangezien er geen nadere info over deze update wordt gegeven durf ik hem niet te installeren.
    Natuurlijk geeft Apple nadere info over de iOS 9.3.4 update:

    https://support.apple.com/en-gb/HT207026

    Deze update dicht een heel groot veiligheidslek. Dus, voer die update maar uit.
  • Wellicht een domme vraag maar heeft de update ook te maken met "vind mijn iPhone/iPad"?
    Ik wil die tweetrapsbeveiliging er niet in hebben, daardoor had ik al eerder een behoorlijk probleem.
  • QuintenQuinten    Moderator
    De update heeft niks veranderd aan vind mijn iPhone/iPad
Log In of Registreer om te reageren.