Communicatie tussen modem/router en Apple apparatuur?

August 2016 aangepast in Airport en netwerken
Ik heb sinds kort een Arcadyan Experia box v8 - en mijn internet heeft sinds dien ernstige problemen. Er is een monteur geweest.
Ik heb al twee nieuwe boxen ontvangen en gisteren heb ik mijn wlan settings aangepast om weer op internet te kunnen.
De Telfort mensjes vertellen mij dat het komt omdat ik alles Apple heb. En dat die niet willen communiceren/configureren met mijn modem.
(dit is dan mijn probleem, en een nieuw modem krijg ik niet meer).

Ik zoek nu naar antwoorden / herkenning en tips om het te verbeteren. Want ik heb nog geen alles in 1 en kan dus overstappen naar een andere provider en alles in 1 nemen. Maar ben dus angstig om weer met de zelfde problemen te zitten. Ik ben erg groen met computers enz.
Ik verneem graag.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Sommige oude Experiaboxen ondersteunen het Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) protocol niet goed. Bonjour is een standaard protocol dat door Apple, IBM en elke printer wordt gebruikt.

    De oplossing is in de meeste gevallen om de router functies van de Experiabox uit te schakelen en een router te gebruiken die Bonjour wel goed ondersteunt. Googel eens op "Experiabox + Bonjour" dan kom je een groot aantal topics tegen over dit probleem.

    PS:
    De Experiabox V8 is al een oud ding. Ondertussen gebruikt KPN al de Experiabox V10.

  • thanks.
    Telfort loopt dus gewoon achter. Ik ga even googlen
  • Dit betreft inderdaad printers.
    Bij mij betreft het gewoon de internet verbinding. Na 24 uur valt gewoon de internet verbinding weg.
    Her starten van het modem helpt - tijdelijk. Maar dan start het modem helemaal niet meer en gaat dood. Monteur en al bij geweest.
    Volgens mij moet ik een geheel ander modem.
    Maar dat wil Telfort geloof ik niet vertrekken.
Log In of Registreer om te reageren.