MacBook Pro sluit niet meer netjes af?

January 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

mijn Macbook Pro 13" ( Mid 2012 ) sluit niet meer normaal af.
Als ik het netjes wil doen verdwijnen al mijn iconen op mijn bureaublad maar mijn Dock blijft zichtbaar.

Vervolgens gebeurd er niets meer en blijft hij hangen.

Kan hem dus alleen nog geforceerd uitzetten.

Nu wou ik vanmorgen de nieuwe OSX Update draaien en gaat dat dus niet want hij wil niet rebooten.

Heeft iemand een idee ?

Greets Mark

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Als je de computer opstart zou je best eens volgende toetsencombinaties moeten inhouden comando ⌘ + Alt ⌥ + P + R, tot je het opstart geluid enkele keren hoort, dan mag je het los laten. Meer info vind je op http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/

    Nog een korte vraag en tip: sluit eens al je programma's af nog voor je de computer uit zet, ook de extra tools in de menubar. En vink Heropen vensters bij opnieuw inloggen uit bij het uitschakelen.
  • mijn probleem is gelukkig niet uniek. Mijn Mac mini wil ook al tijdje niet meer vanzelf uit.
    Bovenstaande tip geprobeerd , helaas geen oplossing.
    Al heel wat af gegoogled maar hij wil nog steeds niet........waardoor ik updates ook niet meer kan installeren.
    iemand nog tips wat ik nog kan uitproberen ?

    alvast dank
    Rene
  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens in partijen van 10, verschillende activiteiten uit te schakelen via het programma Activiteitenweergave.
  • hallo,

    zelfde probleem, mijn macbook pro wil ook niet netjes afsluiten, moet hem iedere keer afsluiten dmv enkele sec drukken van aan/uit knop, plus systeeminformatie blijft op dock plakken "stop programma's geforceerd" werkt bij alle andere wel maar niet bij systeeminformatie.
    alle bovenstaande geprobeerd maar helpt niets :(
    iemand idee?
  • Bij een Update naar Sierra is alles weer van het oude :-) heb overigens wel een Clean Install gedaan ;-)
Log In of Registreer om te reageren.