Dom Exception 18

Hi, er is een safari bug dat het onmogelijk maakt om video content van een ander domein te halen.. bv AmazonS3 met crossdomain/ CORS gedoe.
Nu werkt dit in alle browsers behalve in Safari. Hoe kan ik deze bug browser based fixen? Het is natuurlijk jammer dat Apple, ondanks een aantal jaren van bug reports hier over er nog steeds NIETS aan gedaan heeft om dit te fixen. Dit maakt safari volledig onbruikbaar in combinatie met crossdomain xml etc.. voor bijvoorbeeld 360 video en vr .
Het is natuurlijk erg onvriendelijk om de gebruikers een waarschuwing splash te laten zien met een waarschuwing dat safari een verwaarloosde browser is en dat men chroom of firefox moet gebruiken..
Wat is de fix, of wanneer is de fix?

Groet!
Arthur

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    August 2016 aangepast
    Dit is het eerste wat ik er van hoor. Er zal ook wel een reden zijn dat Apple hiervoor koos. Inderdaad het word lastig als je gebruikers moet waarschuwen. Maar dat kan je doen wanneer ze je site voor de eerste keer bezoeken, ik denk hierbij aan Browser-Update. In verband met het ophalen van data van andere sites. Is er hier geen andere mogelijkheid via JSON REST API?
    Is er iets op StackOverflow van te vinden? Zie deze link
  • Helaas dat werkt niet. Dit zou gewoon moeten werken, is al jaren een probleem. Er zijn ook al genoeg bug reports voor opgemaakt. Helaas, ik vrees dat Apple de boot gaat missen in het hele browser based 360 en VR verhaal. En erger, of wellicht een kans met TTIP... Want ze benadelen Apple gebruikers en dat kost velen een boel geld en gelul.
    Hier een bug report: https://bugs.webkit.org/show_bug.cgi?id=135379
    Dit is volgens mij ook de reden waarom 360 video niet werkt in safari qua Facebook en youtube.. Lijkt me toch interessant voor apple om dat te fixen..
  • QuintenQuinten    Moderator
    Apple kijkt vooral met een zakelijk blik naar de markt. Zie de hoge beveiliging die met Apple Pay naar macOS Sierra komt. Ze zullen inderdaad minder aandacht hebben voor zulke zaken, waar dan ze rekenen dat gebruikers tijdelijk overschakelen naar een andere browser.

    PS: ik gebruik nu Safari 10 (macOS 10.12) en ik kan de link met het voorbeeld die in dat bug report terug te vinden is perfect bekijken, als ook het 2de voorbeeld zonder enige vertraging of log errors.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.