Finder herkent SD kaart niet

August 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Finder herkent niet mijn sd kaart onder Apparaten. De sd kaart wordt wel herkend in de app Foto's en in Fotolader. In de navigtiekolom staat onder Apparaten Macbook Pro (2) en Macintosh HD. Als de sd kaart in de macbook zit dan zie ik deze wel als ik klik op Macbook Pro (2). Dit alles is in tegenstelling met een paar dagen geleden omdat toen de sd kaart onder Apparaten genoemd werd. Wat ook vreemd is is dat als ik een andere sd kaart neem deze wel in Apparaten te zien is. Hoe kan ik dit alles oplossen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je de computer al eens herstart?
  • Ja, dat heb ik gedaan, maar heeft niets opgelost. Toch ben ik voorzichtig positief omdat ik de sd kaart nu wel zie onder apparaten in Finder. In Finder > Voorkeuren > Navigatiekolom heb ik bij apparaten alles aangevinkt. Het blijft toch wel een raadsel dat ik een andere sd kaart wel heb kunnen zien zonder de bovengenoemde verandering toegepast te hebben.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik kan eigenlijk niet meer helpen. De meeste oplossingen gaan over het herstarten van de computer en geforceerd stoppen van Finder ( ▸ Forceer stop ...). En als je zegt dat de sectie Apparaten wel zichtbaar is in Finder lijkt dit vreemd.
  • Toch bedankt voor je reactie.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan, ik laat deze discussie nog even. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien en kan iemand anders je toch de gouden tip geven.
Log In of Registreer om te reageren.