Privémails kwijt op MacBook Pro?

July 2016 aangepast in Algemeen
Ik ben op mijn macbook pro mijn privémails kwijt, reeds geruime tijd al, maar ik heb eerst zelf geprobeerd om dit op te lossen maar dit is mij tot op heden niet gelukt.
Diezelfde privémails staan nog wel op mijn imac en ipad.
Ik werk met El Capitan op beide macs en heb een airport backup voor de mbp maar ik vind op de airport mijn privé mails, ook de andere, niet terug.
Is er misschien iets mis met het airport station? Doe ik misschien iets verkeerd.
Is er een mogelijkheid om al de privé mails op een bepaalde manier ineens te kopiëren vanaf mijn iMac en dan terugzetten op mijn mbp? Of moet ik al de privé mails één voor één terug verzenden en dan op de mbp in privé zetten?
Weet er iemand raad hiervoor?
Dank bij voorbaat

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Leg nog even uit wat jij verstaat onder "Privémails"? En welke mail provider gebruik je? iCloud, Hotmail, Gmail? Yahoo!, Exchange? Nog iets anders? Gebruik je het POP3 of IMAP4 protocol?
  • Hallo Timosha,
    Ik gebruik het gewone mail programma van iMac. De mail provider is Gmail, hier heb ik verschillende onderverdelingen gemaakt nl tuin, recepten, en ook privé mails, deze wil ik behouden. Ik heb naar mijn accountinfo gekeken en hier staat vermeld dat de server voor inkomende mails imap.gmail.com is, doch niet imap4.
    Maar ik vind het raar dat ik alleen de privé mails kwijt ben op de mbp en niet die van de tuin of de recepten.
  • timoshatimosha    Moderator
    Bedankt voor de aanvullende informatie. :) Ik gebruik zelf niets van Google en heb bijgevolg ook geen ervaring met Gmail. Ben wel zeker dat er forumleden zijn die kunnen helpen.
  • Ik zou zeggen log eens in op https://mail.google.com/
    Als je gmail als imap staat ingesteld, moet alles daar nog staan.
    Zo niet is het vermoedelijk voorgoed weg.
    Maak dan op je iMac een apart foldertje aan in je Gmail en kopieer daar je privé mails naar toe. (Maak dit NIET aan in je mail "op mijn iMac" dat is nl. lokaal)
    Dit foldertje zou nu ook op je mbp moeten verschijnen.
    Ps. Je bedoelt waarschijnlijk een time capsule, op een airport kan geen backup staan.
  • Bedankt zowel Timosha als Peterdh
    de oplossing die je me gaf heeft geholpen, even wat zoeken, de mbp terug opstarten, even naar googlemail gaan nog een paar maal kopiëren en nu staan ze terug op mijn mbp. Anders moest ik een 300 mails stuk voor stuk terug versturen.
    Bedankt peterdh
Log In of Registreer om te reageren.