iPhone 6, iOS 9.3.3, apps:komen niet in lijst 'gebruik mobiele data voor'

July 2016 aangepast in iOS 10 of eerder
Ik heb nieuwe iPhone 6 in gebruik genomen. iOS 9.3.3.
Probleem: bij 'instellingen-mobiel netwerk- gebruik mobiele data voor' verschijnen apps die ik zelf gedownload heb (Facebook, whatsapp, messenger etc) niet in lijst. Kan mobiele data voor die apps dus niet regelen.
Ik zie onderdeel 'Systeem' overigens ook niet terug in lijst 'gebruik mobiele data voor'
Via Apple support aantal dingen geprobeerd. Als laatste fabrieksinstellingen teruggezet via ITunes. Mocht ook niet baten.


Verder al gekeken naar:
*Instellingen-beperkingen aan/uit- wijzigingen toestaan bij mobieledata
*Netwerkinstellingen hersteld. Instellingen provider staan goed.
*En dus teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Apple support zei gister dat als terugzetten fabrieksinstellingen niet helpt, het dan wsl in software toestel zit en dat er dan nieuw toestel geregeld moet gaan worden
Ik lees in reacties op andere discussie dat meerdere mensen mijn probleem hebben. Vraag me dus af of het wel aan toestel ligt.

Heeft iemand de oplossing? lees het graag

Reacties

  • July 2016 aangepast
    Ik kan mobiele data overigens ook niet aan- of uitzetten via instellingen-de app (bijv whatsaap)-mobiele data. Kopje mobiele data hangt daar niet onder die apps.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je zelf al proberen surfen via 4G? lukt dit? Zo ja, heft je provider een app waarin je jouw dataverbruik kan controleren, installeer die.

    Verder als het nog niet goed lukt kan je best contact opnemen met je provider.
    Over 4G beschikken, maar niet in de bundel zitten is kostelijk maar ook traag (niet geactiveerd)
  • Probleem heeft zich vandaag opeens opgelost. Geen idee wat er gebeurd is.
    Apple support had overigens ook net stappenplan klaar om uit te voeren. Nu niet nodig
    Onderwerp kan afgesloten worden wat mij betreft.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.