Afbeeldingen uploaden naar externe programma's

March 2016 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds ik El Captain heb geïnstalleerd, kan ik niet meer rechtstreeks foto's van de bibliotheek uploaden naar externe programma's, zoals TripAdvisor, Marktplaats e.d. Als ik de map afbeeldingen open, is het onderdeel foto-bibliotheek niet aanklikbaar (blijft lichtgrijs). Als omslachtige oplossing stuur ik de bewuste foto via de email naar mijzelf en sla hem op in de map 'downloads'. Van daaruit lukt het vervolgens wel om te uploaden. Weet iemand hoe dat (net als bij Yosemite en eerdere besturingsprogramma's) makkelijker kan?

Reacties

  • Ik sleep de te posten foto's naar het bureaublad.
    Dit is altijd bereikbaar als je op een website foto's of bijlagen kunt posten, zoals deze website.
  • Bedankt voor je reactie, maar je oplossing werkt niet (bij mij). Ik kan de foto wél naar het bureaublad slepen, maar van daaruit niet uploaden. Wel kan ik de foto vervolgens weer opslaan in de map 'downloads' en dan uploaden. Maar ik vind dat ik eigenlijk gewoon de foto-bibliotheek rechtstreeks moet kunnen benaderen, zeker als je meerdere foto's tegelijk wil uploaden.
  • JMRJMR
    March 2016 aangepast
    Je hebt toegang tot alle bestanden als je foto's wilt uploaden naar een website.
    Voorbeeld met deze website van Appeltips Genius.

    Via het "bestand-icoontje" naar "Kies bestanden", daar opent een Finder venster waarin je overal op de Mac de gewenste bestanden kunt benaderen en selecteren, ook de Foto's bibliotheek.
    Je zoekt de gewenste locatie via het venster (..Foto's..,bureaublad, downloads, enz..)
    Zie bijlage, navigatiekolom onder "Media"( het kan wel een tijdje duren voordat je Foto bibliotheek geladen is en zichtbaar wordt)

  • Beste JMR,

    In je voorbeeld op deze pagina werkt het bij mij ook perfect. Maar zodra ik bijvoorbeeld naar TripAdvisor ga of Marktplaats, dan heb ik niet zo'n handige menubalk met het betreffende icoontje. Ik klik dan gewoon op 'afbeelding toevoegen' of iets dergelijks. En zoals ik al in mijn eerste item aangaf, krijg ik een lijst met mogelijke programma's. Maar alle fotoprogramma's blijven lichtgrijs: foto's-bibliotheek, iPhoto-blibliotheek én Photo Booth-blibliotheek.
  • Zonet ingelogd bij Marktplaats, en ook daar kan ik Foto's benaderen om pics te uploaden via de Finder navigatiekolom onder Media, alsook bureaublad, en andere locaties.

  • Beste JMR,

    Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb eindelijk de moeite genomen om jou laatste opmerking te bekijken. Het probleem was dat ik de linkerkolom niet in beeld had (waar jij in de bijlage de zwarte pijl op richt). Nu ik deze tevoorschijn heb getoverd, werkt het bij mij ook. Dus probleem opgelost. Nog bedankt voor je meedenken.
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het werkt. :)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.